1. خانه
  2. >
  3. روش‌ها و مواد خانگی استفاده شده برای از بین بردن بوی بد یخچال
روش‌ها و مواد خانگی استفاده شده برای از بین بردن بوی بد یخچال
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/10/16



روش‌ها و مواد خانگی استفاده شده برای از بین بردن بوی بد یخچال


آیا نمی‌دانید چگونه بوی بد یخچال را از بین ببرید؟ اگر یخچال شما بوی بدی می‌دهد، در ادامه مطالب به شما کمک می‌کنیم آن را شناسایی و از بین ببرید. بوهای بد اغلب به دلیل خرابی برق یا قطع تصادفی برق ایجاد می‌شوند.

اولین قدم این است که یخچال خود را تمیز کنید زیرا یک یخچال مرطوب و پر از مواد غذایی، محیط ایده آلی را برای رشد باکتری‌ها و کپک‌ها فراهم می‌کند و فضای داخلی محکم بسته شده می‌تواند باعث نفوذ بوی نامطبوع به دیوارها و قفسه‌ها شود. همه اقلام را خالی کنید و آن‌ها را در مکان مناسبی نگهداری کنید. پس از کشیدن یخچال از برق و پاک کردن قسمت داخلی، درب‌ها را باز بگذارید. اگر سینی تخلیه یخچال قرار داده اید باید فوراً آن را تمیز کنید. همچنین در این سینی مقداری قرص نفتالین قرار دهید. توجه داشته باشید که باید اجازه گردش مناسب در یخچال وجود داشته باشد، بنابراین وسایل را خیلی فشرده و نزدیک به هم نچینید و مقداری فضای خالی بین مواد غذایی قرار دهید. در ضمن از آنجایی که دما در یخچال به طور مساوی توزیع نمی‌شود و محفظه‌های مختلف، سطوح خنک کننده متفاوتی دارند. باید مطمئن شوید که غذای مناسب را در طبقه و محفظه مناسب نگهداری می‌کنید. 

چندین ماده به راحتی در آشپزخانه شما مانند دانه‌های قهوه، لیمو، بلغور جو دوسر و سرکه وجود دارد که به از بین بردن بوی بد از آشپزخانه شما کمک می‌کند.

سرکه و جوش شیرین به دلیل خاصیت از بین بردن بو شناخته شده است، بنابراین نگهداری یک کاسه پر از سرکه در داخل یخچال به شما در دستیابی به نتایج دلخواه کمک می‌کند. در اینجا لیستی از داروهای خانگی طبیعی وجود دارد که به از بین بردن بوی بد یخچال کمک می‌کند. در ادامه مطالب بیتر د رمورد این موضوع توضیح داده‌ایم:

 

برای مشاهده لیست قیمت کابینت با ارزان ترین قیمت کلیک کنید!

 

جوش شیرین

 

جوش شیرین خاصیت از بین بردن بو دارد. یک کاسه پر از جوش شیرین بردارید و آن را داخل یخچال خود قرار دهید و در را ببندید. بگذارید چند ساعت بماند. 

راه دیگری برای از بین بردن بوی بد یخچال با جوش شیرین، با یک ظرف ادویه قدیمی یک خوشبو کننده درست کنید. با استفاده از قیف مقداری جوش شیرین را در ظرف ادویه بازیافتی بریزید تا روشی شیک برای از بین بردن بوها باشد. سوراخ‌های بالای آن باعث می‌شود که ذرات بدبو با جوش شیرین تماس پیدا کنند. همچنین می‌توانید چند قطره اسانس مرکبات اضافه کنید تا مخلوطی با بوی بهتر به دست آورید!

 

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد یخچال

 

سرکه

 

سرکه به خنثی کردن بوی بدی که از یخچال شما خارج می‌شود کمک می‌کند. یک فنجان یا کاسه پر از سرکه سفید را در یخچال قرار دهید تا اثر دلخواه را به دست آورید.

 

کابینت انزو چیست؟

 

جو دو سر

 

جو دوسر در جذب روغن عالی است، اما برای از بین بردن بوها نیز به خوبی عمل می‌کند. فقط یک قوطی بلغور جو دوسر نپخته را باز کنید یا مقداری از آن را در یک ظرف آلومینیومی بریزید و یک شب آن را در یخچال قرار دهید. تا صبح تمام بوهای زننده را خنثی می‌کند.

 

استفاده از جو دو سر برای از بین بردن بوی بد یخچال

 

لیمو

 

یک لیمو را به چند قسمت برش دهید و در یک ظرف کوچک کم عمق قرار دهید. و سپس یک تا دو قاشق غذاخوری نمک را روی لیمو بپاشید. می‌توانید دو تا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را هم روی لیمو بپاشید. ظرف را بدون درپوش به مدت چهار تا شش روز در یخچال قرار دهید.

 

استفاده از لیمو برای از بین بردن بوی بد یخچال

 

روغن اسانس

 

چند گلوله پنبه را با اسانس آغشته کنید و به مدت یک روز در یخچال قرار داده و درب یخچال را ببندید.

 

ذغال چوب

 

ذغال فعال(که کربن فعال نیز نامیده می شود) پودری سیاه و ریز است که به عنوان یک اسفنج برای جذب ذرات ریز که باعث بوی بد یخچال می‌شوند عمل می‌کند. ذغال چوب را در ظرفی بریزید و داخل یخچال بگذارید. دمای یخچال را روی حداقل تنظیم کنید و درب یخچال را به مدت سه روز بسته نگه دارید. ذغال فعال اغلب در سیستم‌های تصفیه آب برای حذف آلاینده‌ها از آب استفاده می‌شود و عملکردی مشابه برای تصفیه هوا دارد. 

 

پیشگیری و پاکسازی آلودگی آشپزخانه ناشی از آفات و حشرات!

 

دانه قهوه

 

قهوه دارای رایحه‌ای قوی و مطبوع است که می‌تواند بوی بد یخچال را خنثی کند. یک کاسه کوچک تفاله قهوه را در یخچال قرار دهید تا بوها را با عطر دم کرده تازه جایگزین کند یا مقداری دانه قهوه تازه آسیاب شده بریزید و آن را روی سینی یا ورقی پخش کنید و یک شب در یخچال قرار دهید. به جذب بوهای نامطبوع کمک می‌کند.

 با این حال، باید توجه داشته باشید که قهوه می‌تواند بوی دیگری را در یخچال شما ایجاد کند، بنابراین مراقب نگهداری مواد غذایی   بسته بندی نشده در نزدیکی تفاله قهوه باشید.

این استراتژی‌ها یک راه ساده برای خلاص شدن از شر بوی بد یخچال ارائه می‌دهند، اما اگر همه چیز را امتحان کرده اید و بوی آن همچنان باقی است، ممکن است با مشکل جدی تری دست و پنجه نرم کنید. در نظر بگیرید که با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید تا بتواند مشکل را تشخیص دهد و به سرعت یخچال شما دوباره بوی تازگی بگیرد.

 

استفاده از قهوه برای از بین بردن بوی بد یخچال