1. خانه
  2. >
  3. پیشگیری و پاکسازی آلودگی آشپزخانه ناشی از آفات و حشرات به روشهای خانگی
پیشگیری و پاکسازی آلودگی آشپزخانه ناشی از آفات و حشرات به روشهای خانگی
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/7/27



پیشگیری و پاکسازی آلودگی آشپزخانه ناشی از آفات و حشرات به روشهای خانگی


انواع مختلفی از حشرات و آفات کابینت وجود دارند که دوست دارند غذاهایی را که معمولاً در کابینت آشپزخانه ذخیره می‌شوند مانند آرد، غلات، ادویه جات، شکر یا آب نبات را آلوده کنند. آفات کابینت‌‌ها معمولا شامل سوسک دانه‌ای، شپش آرد و پروانه‌های غذای هندی هستند. در صورت مشاهده هجوم حشرات داخل کابینت باید آلودگی را کاملاً از بین ببرید و اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از تکرار آن انجام دهید.

پیشگیری از آلودگی آشپزخانه بوسیله حشرات و آفات 

 

هرگونه خرده نان یا هرنوع ماده غذایی ریخته شده را فورا از صفحات آشپزخانه، قفسه‌ها و کف‌ها پاک کنید.

 

 همیشه آشپزخانه خود را تا آنجا که ممکن است تمیز نگه دارید. هرچه خرده‌های مواد غذایی طولانی‌تر باقی بمانند، احتمال اینکه آفات جمع شوند بیشتر است. از آب و صابون یا اسپری ضدعفونی کننده با یک پارچه یا اسفنج تمیز برای تمیز کردن کثیفی‌ها استفاده کنید. مواد غذایی بسته بندی شده و استاندارد خریداری کنید. همچنین کالاهای بسته بندی را قبل از بردن به خانه کاملا بررسی کنید که هیچ گونه پارگی در بسته بندی وجود نداشته باشد. سعی کنید مقدار آرد، برنج و غلات را برای 2 تا 4 ماه خریداری کنید زیرا هر چه مدت زمان طولانی تری در کابینت شما باشد، احتمال آلودگی بیشتر است.

 

مواد غذایی را در کابینت‌های خود در ظروف شیشه‌ای، پلاستیکی یا فلزی محکم نگهداری کنید.

 

چند مخزن با کیفیت خوب بخرید تا غلات و سایر کالاهای موجود در کابینت خود را نگه دارید. به یاد داشته باشید که آفات کابینت می‌توانند در فضاهای بسیار کوچک فشرده شوند، شیشه‌ها یک گزینه عالی برای نگهداری حبوبات و سایر مواد غذایی هستند و همچنین برای نظم دادن به داخل کابینت شما عالی هستند. اگر می‌توانید هر وسیله موجود در کابینت را در یخچال نگهداری کنید، آن را داخل ظروف شیشه‌ای قرار دهید.

 

هر 3 تا 6 ماه یکبار کابینت خانه خود را تمیز کنید. 

 

حتی اگر آلودگی ندارید، همه چیز را از کابینت خود بیرون بیاورید و هرگونه مواد غذایی قدیمی را که می‌تواند آفات را جذب کند دور بیندازید. قفسه‌ها را با آب گرم و صابون بشویید، سپس آن‌ها را با محلول 50 درصد آب و 50 درصد سرکه پاک کنید.

 

پاکسازی آلودگی آشپزخانه بوسیله آفات و حشرات

 

پاکسازی آلودگی آشپزخانه ناشی از آفات و حشرات

 

همه بسته‌های غذایی ذخیره شده در کابینت خود را بررسی کنید. سوسک‌های دانه‌ای و شپشک‌ها، حشرات ریز سیاه یا قهوه‌ای هستند. پروانه‌‌های غذای هندی به رنگ خاکستری با بال‌های قهوه‌ای یا برنزی هستند. همچنین، به دنبال تارهای ابریشمی باشید.

توجه ویژه‌ای به بسته‌های آرد، برنج و سایر محصولات مشتق شده از غلات داشته باشید. به یاد داشته باشید که ممکن است آفات فوراً قابل مشاهده نباشند، بنابراین محتویات بسته‌ها را هم بزنید یا آن‌ها را روی یک ورقه پخت خالی کنید تا بررسی شوند.

تصور نکنید که به دلیل بسته بندی بودن امکان وجود آفات نیست. بسیاری از انواع آفات انبار می‌توانند در فضاهای بسیار کوچک فشرده شوند تا به غذای شما برسند. 

 

چوب ام دی اف چیست؟ مزایا و معایب آن را بدانید!

 

بسته‌ها را باز کنید و هرگونه غذای آلوده را دور بریزید.

 

اگر داخل کابینت خود مواد غذایی آلوده پیدا کردید، بهتر است همه بسته‌های باز دیگری را که در کابینت شما بود نیز دور بیندازید. حتی اگر حشرات را نمی‌بینید، به احتمال زیاد آن‌ها در بسته‌های باز دیگر تخم گذاشته‌اند. اگر نمی‌خواهید همه بسته‌های باز کالاهای داخل کابینت خود را دور بیندازید، می‌توانید بسته‌هایی را که در آن‌ها 3-4 روز حشرات را ندیده اید، فریز کنید تا تخم‌ها از بین بروند.

 

همه چیز را از داخل کابینت خود بردارید و قفسه‌ها را جاروبرقی بکشید. 

 

با شلنگ جاروبرقی تمام قفسه‌ها، گوشه‌ها و شکاف‌های موجود در کابینت را تمیز کنید. این باعث می‌شود هر گونه حشره یا پیله باقیمانده و همچنین خرده ریز یا دانه‌های ریخته شده پاک سازی شوند. 

 

برای مشاهده کابینت هایگلاس و روش‌های ساخت آن کلیک کنید!

 

قفسه‌ها را با مخلوط آب گرم و صابون بوسیله یک پارچه یا اسفنج تمیز بشویید.

 

 این کار را برای تمیز کردن باقی مانده خرده‌ها، گرد و غبار یا پیله انجام دهید. تا جایی که می توانید گوشه‌ها یا شکاف‌های کابینت را تمیز کنید.

 

تمام قفسه ها را با مخلوط 50 درصد آب و 50 درصد محلول سرکه سفید پاک کنید.

 

به فروشگاه اینترنتی ما برای مشاهده لیست قیمت و خرید کابینت‌های آماده کلیک کنید!

 

 سرکه به عنوان دفع کننده مانع از برگشت حشرات به کابینت‌ها می‌شود. همچنین هر گونه آفات، تخم حشره و ... که ممکن است هنوز در کمدهای شما پنهان شده باشد را از بین می‌برد! 

از آفت کش‌ها، سفید کننده‌ها یا آمونیاک برای پاک کردن کابینت استفاده نکنید. این مواد شیمیایی از آلودگی‌ها جلوگیری می‌کند اما در صورتی که مواد غذایی با آن‌ها آلوده شوند می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

 

پاکسازی آشپزخانه آلوده شده با آفات و حشرات

 

بلافاصله زباله‌ها را از خانه خارج کنید.

 

 هر کیسه زباله‌ای را که مواد غذایی آلوده را داخلش ریخته‌اید ببندید و آن را از خانه بیرون ببرید. اگر آن‌ها را در آشپزخانه بگذارید، احتمال زیادی وجود دارد که حشرات دوباره به انبار شما حمله کنند. سطل آشغال آشپزخانه خود را نیز با آب و صابون بشویید. مرتباً سطل زباله را از آشپزخانه خود بیرون آورید تا احتمال جذب آفات کاهش یابد.

 

بیرون گزاشتن زباله آشپزخانه برای جلوگیری از تکثیر حشرات و آفات

 

5 راه حل خانگی ساده و سریع برای دور نگه داشتن آفات آشپزخانه

 

برگ ریحان تازه برای از بین بردن مگس

 

مگس‌های میوه مشکل ساز هستند. می‌توانید برای از بین بردن آن‌ها چند گیاه ریحان تازه را نزدیک پنجره‌های آشپزخانه خود قرار دهید. این بو، آفت را دور نگه می‌دارد، علاوه بر این باعث می‌شود آشپزخانه شما در طول روز بوی تازگی و دلپذیری داشته باشد.

 

برگ ریحان برای از بین بردن مگس اشپزخانه

 

قهوه و سرکه برای از بین بردن مورچه‌های آشپزخانه

 

می‌توانید قهوه را در اطراف پنجره‌ها و محل ورود مورچه‌ها بپاشید. این کار مانع از ورود آن‌ها به آشپزخانه شما می‌شود. یکی دیگر از راه‌های عالی برای دفع مورچه‌ها استفاده از سرکه و اسانس با بوی قوی-مانند نعناع یا سیترونلا-برای پاک کردن پیشخوان آشپزخانه است. اطمینان حاصل کنید که تمام لبه‌ها و نواحی دیوار را نیز پاک کنید.

 

 

قهوه و سرکه برای از بین بردن مورچه های آشپزخانه

 

برگ‍‌های خلیج برای از بین بردن آفات چوب

 

برگ‌های خشک شده خلیج بهترین گزینه برای دور نگه داشتن آفات چوبی هستند که ممکن است داخل کابینت آشپزخانه شما باشند.کافی است چند برگ خلیج را در گوشه کابینت خود نگه دارید یا با پارچه‌ای را از داخل کابینت آویزان و برگ‌ها را داخل آن قرار دهید. اگر می‌خواهید بوی قوی‌تری داشته باشید، چند چوب دارچین را به کیسه‌ها اضافه کنید.

 

برای مشاهده آشپزخانه پنهان کلیک کنید!

 

برگ های خلیج برای از بین بردن  آفات چوبی

 

اسپری لیمو برای از بین بردن عنکبوت

 

یک اسپری کاملا طبیعی با آب صابون و روغن‌های لیمو یا پرتقال تهیه کنید. 5 قطره از هر کدام را در یک لیتر آب ریخته و دور آشپزخانه خود اسپری کنید. می‌توانید آب لیمو خالص و رقیق نشده را در اطراف شکاف دیوارهای آشپزخانه خود اسپری کنید تا از نفوذ عنکبوت به داخل جلوگیری شود. پس از اتمام ساخت اسپری، پوست لیمو و پرتقال باقی مانده را جمع آوری کرده و در گوشه کابینت خود قرار دهید. این کار از ورود پروانه‌ها و آفات دیگر به آشپزخانه شما جلوگیری می‌کند.

 

 

اسپری لیمو روشی خانگی برای از بین بردن عنکبوت آشپزخانه

 

روغن اکالیپتوس برای از بین بردن آفات آشپزخانه

 

اسانس اکالیپتوس دارای بوی شیرین و تند است که می‌تواند بسیاری از آفات را از بین ببرد. می‌‎توانید از روغن رقیق نشده برای پاک کردن پیشخوان آشپزخانه استفاده کنید یا آن را با کمی آب مخلوط کنید و از آن در یک بطری اسپری برای اسپری کردن محل استفاده کنید. با خشک شدن آب، روغن اکالیپتوس در هوا تبخیر می‌شود و مگس‌ها و حشرات را از آشپزخانه شما دور می‌کند.

 

5 نوع نورپردازی برای جزیره آشپزخانه!

روغن اکالیپتوس روشی خانگی برای از بین بردن آفات و حشرت آشپزخخانه