1. خانه
  2. >
  3. کابینت هایگلاس و روش‌های ساخت آن چیست؟+ مزایا و معایب آن
کابینت هایگلاس و روش‌های ساخت آن چیست؟+ مزایا و معایب آن
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/6/15



کابینت هایگلاس و روش‌های ساخت آن چیست؟+ مزایا و معایب آن


روکش کابینتی که انتخاب می‌کنید تأثیر زیادی بر ظاهر و احساسات فضای شما می‌گذارد. در سال‌های اخیر، کابینت‌های هایگلاس (High glass) به دلیل ظاهری چشمگیر و زیبا، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. کابینت‌های آشپزخانه هایگلاس، هر آشپزخانه‌ای را فوق العاده روشن و بسیار مدرن می‌کند.

 بیشتر مردم آشپزخانه‌ای با کابینت‌های هایگلاس انتخاب می‌کنند، زیرا به مراقبت کمتری نیاز دارند. کابینت‌های هایگلاس بیشتر برای آشپزخانه‌های سبک مدرن مناسب هستند تا سبک‌های سنتی. در ادامه مزایا و معایب این نوع کابینت‌ها آورده شده است.

 

مزایای کابینت آشپزخانه هایگلاس(براق)

بازتاب نور 

این کابینت‌ها نور را منعکس می‌کنند که به نوبه خود آشپزخانه شما را بزرگتر و روشن‌تر می‌کند. اصطلاحاً "جلوه آینه" درب‌های براق، ظاهر وسیع‌تری به فضای شما می‌بخشد، بنابراین اگر یک آشپزخانه کوچک دارید، این نوع تزئینات بسیار توصیه می‌شود. در صورت انتخاب رنگ تیره برای کابینت‌ها، بازتاب نور نیز امتیاز محسوب می‌شود و دیگر تمام نور آشپزخانه را به خود جذب نمی‌کند.

 

بازتاب نور بوسیله کابینت هایگلاس

 

نگهداری آسان

تمیز کردن آسان یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود، تمیز کردن سطح براق بسیار ساده خواهد بود زیرا شما فقط به یک پارچه مرطوب و صابون خنثی برای از بین بردن اثر انگشت یا لکه‌هایی که ممکن است در سطح کاببنت شما وجود داشته باشد، نیاز خواهید داشت و دیگر نیازی به مواد تمیز کننده یا حلال‌های سخت ندارید. علاوه بر این، برخی از مواد براق در برابر خط و خش مقاوم هستند و آشپزخانه شما همیشه جدید باقی می‌ماند.

 

تنوع طرح

کابینت هایگلاس دارای تنوع زیادی در سبک‌ها و رنگ‌ها برای هر ترکیبی هستند. 

 

تنوع رنگ و طرح کابینت هایگلاس براق

 

ضدآب

کابینت‌های هایگلاس ضد آب هستند و نیازی به آب بندی خاصی ندارند.

 

احساس مدرن

 درب‌های براق با کیفیت بالا به آشپزخانه شما حسی مدرن و مجلل می‌بخشد.

 

معایب کابینت آشپزخانه هایگلاس(براق)

بازتاب نور

به دلیل انعکاس نور هر گونه گرد و خاک، آلودگی، خط خوردگی و حتی اثر انگشت سطحی روی آن‌ها بسیار بیشتر از کابینت‌های مات یا نیمه براق قابل مشاهده است و اگر برای کابینت‌ها رنگ تیره‌تری را انتخاب کنید، هرگونه نقص بیشتر از درب‌های هایگلاس با رنگ روشن تر قابل توجه است.در نتیجه به طور منظم به نظافت بیشتری نیاز دارند.

 

تمیز کردن

یکی دیگر ازمشکلات بزرگ سطح براق این است که لکه‌ها، آلودگی‌ها و سایر علائم را در مقایسه با یک سطح مات بیشتر نمایان می‌کند. می‌توانید از هایگلاس در کابینت‌های دیواری بیشتر استفاده کنید، زیرا بازتاب نور در سطح چشم بیشتر مشهود است.همچنین اگرکودک در خانه دارید، دستشان به کابینت‌های بالایی نمی‌رسد و دیگر مشکلات کثیفی ناشی از اثر انگشت روی کابینت را ندارید.

 

قیمت

به دلیل محبوبیت زیاد درب‌های براق، در بین کابینت‌ها ارزان‌ترین گزینه نیستند.

 

برای خرید کابینت با ارزان‌ترین قیمت کلیک کنید!

 

کابینت آشپزخانه هایگاس معمولاً به دلیل ظاهری مدرن(درب‌های ظاهراً بدون دسته و با جلوه یکنواخت) طرفداران زیادی دارد. به ویژه در ترکیب با کف و صفحات آشپزخانه هنگامی که سنگ در درب‌های براق آشپزخانه منعکس می‌شود. 

علاوه بر این، درب‌ها می‌توانند با سایر مصالح و جنس‌ها ترکیب شوند. به عنوان مثال، یک آشپزخانه براق در ترکیب با فولاد ضد زنگ و کوارتز براق فوق العاده زیبا به نظر می‌رسد، همچنین در ترکیب با چوب ظاهر دنجی پیدا می‌کند. حتی می‌توان کابینت هایگلاس را در ترکیب با چوب کلاسیک استفاده کرد، همچنین کابینت آشپزخانه هایگلاس آبی رنگ و چوب تیره - یک ترکیب بسیار جالب است.

 

مزایا و معایب کابینت هایگلاس

 

چندین روش برای براق کردن کابینت آشپزخانه وجود دارد:

اکریلیک

وجوه ساخته شده از پلاستیک اکریلیک یا ورق های اکریلیک جامد یا MDF روکش شده با اکریلیک موجود است که بسیار کاربردی هستند و تمیز کردن آن آسان است. از نظر ظاهری، آکریلیک شبیه شیشه است، اما درب‌های اکریلیک مقاوم در برابر خراش نیستند. حدود 20 رنگ برای آن موجود است.

 

شیشه

شیشه‌های رنگی معمولاً با درب‌های فریم آلومینیومی استفاده می‌شوند. می‌توان آن را به صورت سفارشی رنگ آمیزی کرد که به ما گزینه‌های نامحدود طراحی می‌دهد. شیشه مقاوم در برابر خراش و نشکن است (مخصوصاً در مقایسه با وینچ اکریلیک تقریبا ضد گلوله است). 

ما همچنین انتخاب زیبایی از روکش‌های شیشه‌ای پلی(ترکیبی از شیشه و اکریلیک)داریم که مقاوم در برابر خراش هستند و دوام خوبی دارند. این سطوح درخشندگی بالاتری نسبت به اکریلیک معمولی دارند.

 

لاک

لاک ماده‌ای کلاسیک برای آشپزخانه‌های براق است. معمولاً چندین لایه پرایمر، رنگ، پوشش شفاف و سپس جلا داده می شود. این امر نه تنها باعث درخشندگی کامل می شود، بلکه سطحی سخت و کاملاً زرق و برق دار دارد که سختی و مقاومت آن در برابر خط و خش با رنگ خودرو قابل مقایسه است.

 

انعکاس سنگ آشپزخانه در درب های براق کابینت هایگلاس

 

نکاتی برای طراحی آشپزخانه شما

هنگام طراحی آشپزخانه رویایی خود، اگر به کابینت‌های هایگلاس فکر می‌کنید، باید چند نکته را در نظر بگیرید. و در اینجا چند نکته برای انتخاب چیدمان آشپزخانه وجود دارد.

آشپزخانه شما با هر طراحی که موجود باشد(L شکل، U شکل، باز و ...)، باید یک ایده روشنایی خوب داشته باشید تا هرگونه کار لازم قبل از راه اندازی آشپزخانه انجام شود. علاوه بر این، آشپزخانه‌‌های هایگلاس از طریق بازی نور و سایه بر روی سطوح، جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کنند. هنگام انتخاب رنگ کابینت‌ها، به خاطر داشته باشید که آشپزخانه‌ها سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین،به این نکته توجه کنید که آیا مد را در نظر می‌گیرید یا رنگ‌های کلاسیک را انتخاب می‌کنید.

 

کابینت هایگلاس با رنگ خاکستری

ظاهری با تکنولوژی بالا و شیک است. کابینت های خاکستری هایگلاس، نقطه تمرکز آشپزخانه خواهند بود.

 

کابینت هایگلاس با رنگ سفید

درب‌های سفید هایگلاس، ترکیبی عالی با سطوح چوبی ایجاد می کند.

 

کابینت هایگلاس با رنگ قرمز

کابینت آشپزخانه هایگلاس با رنگ قرمز،طراحی بی نظیر و چشم اندازهای درخشانی را ارائه می دهد.

 

کابینت هایگلاس با رنگ قرمز

 

مراقبت مناسب از آشپزخانه های براق

 

ممکن است سال‌ها پیش نظافت آشپزخانه‌های هایگلاس سخت‌تر از آشپزخانه‌هایی با درب‌های دیگر بود و نیاز به نگهداری بیشتری داشتند، اما امروزه به لطف سطوح مدرن، آشپزخانه‌های هایگلاس نیز به راحتی تمیز می‌شوند. معمولاً کافی است آشپزخانه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و دوباره بدرخشد. مواد ساینده و پارچه‌های میکروفیبر ممنوع است.

 

شیشه پاک کن مخصوصاً برای درخشندگی کامل مناسب است، زیرا بدون خط خطی شدن خشک می‌شود. بر خلاف آشپزخانه‌های دیگر، مانند آشپزخانه‌های ساخته شده از چوب، آشپزخانه‌های براق به سختی به مراقبت احتیاج دارند. با این حال، باید به یاد داشته باشید که چسبندگی خاک و چربی بیشتر روی سطوح براق جلب توجه می کند تا روی کابینت‌های مات یا چوبی. بنابراین ممکن است اغلب احساس کنید که باید آشپزخانه را تمیز کنید. اما همانطور که گفتم، معمولاً با دستمال مرطوب انجام می‌شود.