1. خانه
  2. >
  3. کابینت مدرن چیست؟تفاوت آن با سبک سنتی و8ایده برای کابینت آشپزخانه مدرن
کابینت مدرن چیست؟تفاوت آن با سبک سنتی و8ایده برای کابینت آشپزخانه مدرن
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/6/30



کابینت مدرن چیست؟تفاوت آن با سبک سنتی و8ایده برای کابینت آشپزخانه مدرن


کابینت آشپزخانه مدرن ویژگی‌هایی بر خلاف کابینت سنتی دارد. سبک‌های سنتی کابینت‌های پر نقش و نگار هستند، در حالی که کابینت‌های آشپزخانه مدرن همیشه ساده هستند. کابینت های آشپزخانه سنتی معمولاً از چوب منبت‌کاری و پر نقش و نگار ساخته شده است. کابینت‌های آشپزخانه مدرن ممکن است از هر جنس و رنگی باشند، اما همیشه ظاهری تمیز و ساده دارند.

بیشتر سبک‌های مدرن کابینت آشپزخانه بدون قاب هستند. درب‌های کابینت بدون قاب(درب توکار) مورب نیستند و ضخامت بالایی ندارند. طراحی مدرن کابینت آشپزخانه معمولاً دارای سطح صاف است و چوب کابینت کاملا یک رنگ می‌شود. درب‌های سنتی کابینت آشپزخانه تقریباً به صورت عمودی باز می‌شوند اما در طراحی مدرن ممکن است درب‌های کابینت کشویی یا نوع درب‌هایی که از پایین به بالا باز می‌شوند مانند فضای ذخیره سازی بالای هواپیما باشد.

دستگیره‌های کابینت آشپزخانه مدرن تزئینی نیستند و ساده هستند. اگر لولا نشان داده شود معمولاً ساده است. این نوع دستگیره‌‌ها از چوبی ساده مربعی تا میله‌های فلزی بسیار نازک متغیر است. در سبک‌های مدرن دستگیره‌های مفصلی مانند سبک‌های سرامیکی گلدار یا قطعات فلزی برجسته بزرگ استفاده نمی‌شود. چوب‌هایی که برای آشپزخانه‌های مدرن برای کابینت استفاده می‌شوند، به احتمال زیاد دانه بندی صافی دارند.

کاج گره دار ظاهری ساده برای کابینت آشپزخانه مدرن ایجاد می‌کند. می‌توان از چوب‌های تیره یا روشن هم برای سبک کابینت آشپزخانه مدرن استفاده کرد. گیلاس یک چوب محبوب برای کمدهای مدرن است. گیلاس تیره جلوه‌ای شیک به کابینت می‌دهد، در حالی که نسخه روشن تر آن کمتر رسمی است. 

 

در نتیجه چندین ویژگی تعیین کننده در طراحی مدرن وجود دارد:

طراحی و ظاهری ساده 

خطوط تمیز و سطوح براق

کابینت‌های یکپارچه که تا سقف امتداد دارند.

دستگیره‌های توکار، ساده یا مخفی(حذف دستگیره)

استفاده از مواد مختلف از جمله چوب، سنگ و شیشه

 

8 ایده برای کابینت آشپزخانه مدرن که باعث زیباترشدن آشپزخانه شما می‌شود:

 

 کابینت روکش چوب می‌تواند فضای آشپزخانه را گرم کند.

استفاده از درب‌های کابینت با روکش چوبی به آشپزخانه مدرن گرما و عمق می‌بخشد. درب‌های روکش اسلب برای چندین دهه در اروپا رواج داشته است و در نهایت محبوبیت آن‌ها در ایالات متحده افزایش یافته است. مطمئنا دلایل متعددی برای این محبوبیت فزاینده وجود دارد.

روکش اسلب دانه‌های چوب را به شکلی باشکوه به نمایش می‌گذارد. به نظر می‌رسد الگوهای دانه از درختی که منشأ گرفته حکایت دارد، بنابراین طبیعت دوستداران از این زیبایی لذت خواهند برد.

 

 طراحی شیک از فولاد زنگ نزن را به آشپزخانه خود اضافه کنید.

فلز یک ماده ایده‌آل برای کابینت آشپزخانه مدرن است زیرا جلوه‌ای صنعتی به کابینت‌ها می‌دهد. فولاد زنگ نزن یک فلز محبوب برای کابینت است زیرا لوازم مدرن و میزها از همان مواد ساخته شده است. کابینت‌های فلزی در رنگ‌های روشن مانند آبی یا قرمز گزینه دیگری برای آشپزخانه‌های مدرن است. ظاهر صاف فولاد زنگ نزن نشان دهنده سبک مدرن است. 

اکثر صاحب خانه‌ها حتی در آشپزخانه‌های خود به سبک روستایی، لوازم استیل زنگ نزن را انتخاب می‌کنند. برای اینکه این روند کاملاً مدرن شود، سعی کنید کابینت‌های آشپزخانه فولادی را اضافه کنید. آشپزخانه شما وقتی مجهز به درب‌های کابینت از جنس فولاد زنگ نزن می‌شود، یک آشپزخانه شیک خواهد بود. برخی از مزایای این نوع کابینت‌هاعبارتند از: محیطی (استفاده از فولاد بر روی چوب)، تمیز کردن آسان، بسیار بهداشتی(به همین دلیل در آشپزخانه های تجاری استفاده می‌شود) و با دوام (جدا از خراش‌های احتمالی). فولاد زنگ نزن می‌تواند یک افزودنی شگفت انگیز به آشپزخانه مدرن شما باشد.

 

طراحی شیک کابینت مدرن با فولاد زنگ نزن

 

کابینت آشپزخانه لاک دار جلوه‌ای مدرن و شیک به آشپزخانه می‌‌بخشد.

کابینت‌های آشپزخانه لاک دار با رنگی روشن و براق مانند یک ماشین تازه رنگ آمیزی شده در آشپزخانه شما هستند. کابینت‌های لاک دار با فرایند استفاده از لایه‌های متعدد لاک و به دنبال آن پولیش وموم زدن ساخته می‌شوند. در صورت انجام صحیح، لاک‌ها می‌توانند با دوام و مقاوم در برابر خط و خش باشند. 

 

برای خرید مبلمان ارزان قیمت کلیک کنید!

 

با این حال، اکثر مردم می‌گویند که این نوع روکش برای خانواده‌های شلوغ با بچه‌های کوچک انتخاب مناسبی نیست، زیرا در صورت استفاده نامناسب ممکن است پوشش لاک از بین برود. درخشش بالای کابینت‌های لاک زده شده برای کابینت آشپزخانه مدرن شما زیبایی و ظاهری بی نظیری می‌بخشد. می‌توانید کابینت‌های لاکی را تقریباً در هر رنگی تهیه کنید، اما توجه داشته باشید که برای حفظ جلای براق، باید آن‌ها را به درستی تمیز کنید. محصولات بی شماری وجود دارد که ادعا می‌کنند لاک را تمیز می‌کنند، اما باید مواظب باشید زیرا برخی از مواد شیمیایی در واقع می‌توانند پوشش لاک را بخورند و از بین ببرند پس بهتر است از سازنده دستورالعمل‌های تمیز کردن را بخواهید.

 

کابینت آشپزخانه مدرن لاکی

 

شلف و قفسه‌های دیواری می‌‌توانند جایگزین کابینت آشپزخانه شوند.

نماد طراحی مدرن، خطوط تمیز است. قفسه‌های دیواری به خوبی ‌می‌توانند با هر دکوراسیون مدرن یا معاصر هماهنگ شوند. اکثر صاحب‌خانه‌ها این سبک را برای کابینت‌های دیواری انتخاب می‌کنند و برای کابینت‌های زمینی از کابینت‌های معمولی استفاده می‌کنند. که می‌توان ظروف زیباتر را در قفسه‌های بالا قرار داد. تنها نقطه ضعف شلف‌های دیواری عدم وجود فضای مخفی است.

 

مشاهده لیست قیمت و خرید کابینت های پیش ساخته با نازلترین قیمت کلیک کنید!

 

استفاده از شلف دیواری بجای کابینت دیواری در سبک مدرن

 

 استفاده از رنگ‌های روشن در کابینت‌های آشپزخانه مدرن 

ببشتر افراد وقتی به آشپزخانه‌ای مدرن فکر می‌‌کنند، ذهن آن‌ها بلافاصله تصور یک آشپزخانه براق سفید یا مشکی بدون رنگ‌های روشن را می‌کند، اما رنگ آن نیز می‌تواند مدرن باشد. چرا کابینت لاکی قرمز یا یا آبی روشن را در دکوراسیون آشپزخانه استفاده نکنیم؟ همه‌ی رنگ‌ها را می‌توان در دکوراسیون مدرن استفاده کرد.

 

استفاده ازرنگ روشن در کابینت آشپزخانه مدرن

 

 کابینت آشپزخانه سفید مدرن

چه چیزی بهتر از کابینت‌های سفید رنگی است که نور خورشید را به خانه شما منعکس می‌کند؟ آشپزخانه‌های سفید صرف نظر از سبک خانه، محبوب هستند و ظاهری تمیز به آشپزخانه می‌دهند(حتی زمانی که ظروف کثیف روی هم جمع شده‌اند). این ظاهر را می‌توان با استفاده از رنگ‌، روکش لاکی براق، روکش ملامینه و ... به دست آورد. همچنین کابینت‌های سفید با انواع متعددی از کشوها بسیار خوب ست می‌شوند. فقط به دلیل رنگ روشن باید بطور منظم تمیز شوند.

 

کابینت آشپزخانه مدرن سفید رنگ

 

 سبک کابینت آشپزخانه چوبی رنگ آمیزی می‌تواند مدرن باشد.

می‌توانید کابینت‌های چوبی را رنگ آمیزی کنید تا به طراحی منحصر به فردی دست پیدا کنید. به این کابینت‌های سبز رنگ در تصویر زیر نگاه کنید. براق، تمیز و منحصر به فرد هستند. درب‌های اسلب چوبی جامد را می‌توان با هر رنگی که انتخاب می‌کنید رنگ آمیزی کرد- فقط مراقب باشید که سبک خود را با سازنده کابینت در میان بگذارید.

 

کابینت آشپزخانه چوبی رنگ آمیزی شده در سبک مدرن

 

 استفاده از درب‌های شیشه‌ای

درب‌های شیشه‌ای در بسیاری از طرح‌های مدرن کابینت آشپزخانه رایج است. درب‌های کابینت شیشه‌ای ظروف و سایر وسایل داخل آن را به نمایش می‌گذارد گرچه درب‌های مات شیشه‌ای وسایل داخل کابینت را چندان آشکار نمی‌کند. هر دو نوع درب شیشه‌ای ظاهری زیبا برای کابینت‌های مدرن ایجاد می‌کند.

 

استفاده از درب شیشه ای در کابینت آشپزخانه مدرن