1. خانه
  2. >
  3. انواع مدل دستگیره کابینت آشپزخانه کدامند؟ + جزئیات
انواع مدل دستگیره کابینت آشپزخانه کدامند؟ + جزئیات
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/3/30



انواع مدل دستگیره کابینت آشپزخانه کدامند؟ + جزئیات


کابینت‌ آشپزخانه نقش مهمی در زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه دارد و می‌توان گفت از اصلی‌ترین تجهیزات درون آشپزخانه است. یکی از لوازمی که زینت‌دهنده کابینت‌های آشپزخانه است، دستگیره‌ کابینت‌ است. برخی از طراحان دستگیره‌ها را "جواهرات" هر آشپزخانه می‌دانند. به همین دلیل، انتخاب طراحی زیبا و متناسب با نمای کلی آشپزخانه مهم است و می‌تواند چهره‌ی آن را دگرگون سازد. .بستگی به طراحی کابینت آشپزخانه که مدرن باشد یا سنتی، دستگیره‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد.

دستگیره کابینت آشپزخانه سنتی

ظاهر و معماری داخلی آشپزخانه‌های سنتی به صورت سنتی طراحی شده است که هر انسانی را به حس و حال زمان‌های گذشته می‌برد و از نظر قابلیت و امکانات فرق زیادی با آشپزخانه‌های مدرن ندارند و برخی از آن‌ها دارای جدیدترین امکانات می‌باشند. دستگیره‌ کابینت‌های سنتی زیبا،‌‌‌ جذاب، مستحکم و یکی از ایمن‌ترین طرح‌ها هستند. 

 

برای خرید کابینت آشپزخانه با پایین ترین قیمت اینجا را کلیک نمایید!

 

دستگیره‌های منحنی برنجی

برنج، فلزی بسیار بادوام، محکم و زیبا است. به همین دلیل دستگیره‌‎های برنجی برای کشوهای سنگین که حاوی اشیاء بزرگی مانند گلدان، قابلمه یا ظروف بزرگ هستند، بسیار عالی عمل می کنند. 

 

دستگبره‌های فلزی تزئین شده

اگر می‌خواهید ظرافت آشپزخانه خود را بیشتر کنید و یک طراحی لوکس داشته باشید، دستگیره‌های فلزی تزئین شده برای شما مناسب است. رنگ کابینت‌ها در این نوع دستگیره‌ها باید رنگ خنثی یا سرد انتخاب شود که خیلی تضاد با دسته فلزی نداشته باشد. 

 

دستگیره‌های چینی سفید

این مواد بر پایه خاک رس، به دراورها و کابینت‌های شما درخشندگی می‌بخشند تا آشپزخانه شما روشن‌تر و درخشان‌تر شود.  

 

دستگیره کابینت آشپزخانه از جنس چینی سفید رنگ

 

دستگیره‌های مسی

آیا می‌دانید مس اولین فلزی است که بشر از آن استفاده کرده است؟ از آنجایی که مس گرما و درخشش بی‌نظیری را به فضا و طراحی داخلی می‌بخشد، از محبوبیت بالایی برخوردار است و می‌تواند مکملی عالی برای آشپزخانه‌های درخشان باشد.

 

برای مشاهده انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه کلیک کنید!

 

دستگیره مسی کابینت آشپزخانه

 

دستگیره‌های کریستالی

دستگیره‌های کریستالی از نظر اقتصادی بصرفه هستند و در عین حال زیبایی و جلال خاصی به کابینت‌ها و آشپزخانه‌های کلاسیک می‌دهند. بهترین عمکرد شیشه به عنوان یک دستگیره شیک در آشپزخانه وقتی است که مقدار زیادی نور طبیعی وجود داشته باشد، طوری که بتواند واقعا بدرخشد. 

 

دستگیره آشپزخانه از جنس کریستال

 

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در چیست ؟

 

دستگیره کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت‌هایی با سبک مدرن تا حد زیادی به سلیقه مشتری بستگی دارند و طبق سفارش مشتری قابل ساخت هستند، اما برخی از عناصر سبک وجود دارد که در تمام آشپزخانه‌های مدرن کاملاً یکسان است. به‌عنوان مثال، قرار دادن یک جزیره با صندلی‌هایی در آشپزخانه‌های مدرن ایده بسیار خوبی است.

 

دستگیره از جنس نیکل

نیکل با توجه به صیقلی بودن و شکل آن می‌تواند در هر سبکی از کابینت آشپزخانه استفاده شود. برای کابینت‌هایی با سبک مدرن، دسته‌های براق مستطیلی با جنس نیکل یک گزینه عالی است. افزودن دسته‌های مستطیلی با جنس نیکل به کشوهای زاویه‌ای با اندازه یکسان به شما کمک می‌کند تا ظاهر ایده آل معاصر را برای آشپزخانه خود ایجاد کنید.همچنین نیکل ماندگاری خوبی دارد، بنابراین مطمئناً سال‌ها دوام خواهد داشت.

 

دستگیره‌ نقره‌‌‎ای رنگ

این دستگیره‌ها گزینه‌های خوبی برای کشوها و کابینت‌های با وزن بالا هستند. همچنین این دستگیره‌ها باعث می‌شوند فضای آشپزخانه شما بسیار بزرگتر به چشم آید.

 

ساخت دستگیره کابینت آشپزخانه از جنس نقره

 

دستگیره‌ طلایی رنگ

طلایی یکی از گرم‌ترین رنگ‌‎های است که می‌تواند در آشپزخانه شما استفاده شود. اگر آشپزخانه مدرن شما کمی سرد و بی روح احساس می‌شود، دستگیره‌های طلایی گزینه خوبی است. همچنین شکل منحنی دستگیره باعث می‌شود تا به راحتی کشو‌ها و کابینت‌ها را باز کنید.

 

دستگیره کابینت آشپزخانه از جنس طلا

 

دستگیره‌هایی با پوشش کروم

این فلز براق مکمل عالی آشپزخانه مدرن شماست. از آنجایی که دستگیره‌های کروم به شکل‌های ‌مختلفی در می‌آیند، می‌توان این دستگیره‌ها را بصورت یک طرح هندسی کاملاً تمیز مناسب یک آشپزخانه مدرن ساخت.

 

کابینت نئوکلاسیک چیست ؟

 

دستگیره با روکش-پوشش نیکل

 

دستگیره‌های مربع با رنگ سیاه و مات

از آنجایی که طراحی زاویه‌ای در معماری مدرن، محبوبیت بالایی دارد. دستگیره‌های مربعی بهترین گزینه برای آشپزخانه مدرن شما هستند. معمولا تضاد بین رنگ سیاه مات و سفید روشن در طراحی مدرن، رایج است و زیبایی خاصی دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم دستگیره ‌های مربع سیاه مات را به کشوها و کابینت‌های سفید اضافه کنید.

 

دستگیره مربع شکل با رنگ سیاه و مات

 

در پایان قابل ذکر است یکی از پارامتر‌های مهم در انتخاب دستگیره راحتی و قیمت است. زیرا قرار هست هزاران بار از این دستگیره‌ها استفاده شود پس حتما قبل از انتخاب، دستگیره کابینت را لمس کنید تا ببنید حس خوبی دارید؟ در دست به خوبی جا میشود؟ آیا نقاط و گوشه،های تیزی ندارد؟ و مطمعن شوید که با آن حس راحتی دارید. گرچه دستگیره کابینت همانند جواهر آشپزخانه است، اما لازم نیست قیمت جواهر را برای آن پرداخت کنید. این انتخاب شماست که آن رو تبدیل به جواهر می‌کند بنابراین واقعاً لازم نیست دستگیره کابینت گران قیمتی را انتخاب کنید و گاهی قیمت پایین‌تر زیباتر و کاربردی‌تر هم هست.