1. خانه
  2. >
  3. انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه با مشخصات + طرح های 2021
انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه با مشخصات + طرح های 2021
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/4/3



انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه با مشخصات + طرح های 2021


گاهی با قطعات و لوازم جانبی اضافی می‌توان فضای ذخیره سازی کابینت آشپزخانه را به حداکثر رساند و وسایل درون کابینت را نظم داد و سامان دهی کرد. این قطعات جانبی را اکسسوری می‌نامیم. بسته به نیاز و سلیقه‌ی مشتری، اکسسوری‌های کابینتی انواع مختلفی دارند که براساس تحقیقات انجام شده از گذشته تاکنون بهترین و پرکاربردترین اکسسوری‌های آشپزخانه برای ذخیره سازی در ادامه مطالب خلاصه شده است:

سبد های سوپرمارکتی

 

سبدها یک مکان مشخص برای نگهداری قوطی‌ها، شیشه‌ها و کالاهای خشک هستند که یک انبار خانگی کوچک را در دسترس شما قرار می‌دهند تا بتوانید انباری از مواد غذایی را برای خود تهیه و به راحتی پیدا کنید. این سوپرمارکت‌ها بصورت ایستاده، ریلی، کشویی و گوشه‌ای در ابعاد و اندازه‌های مختلف با توجه به فضای مورد نظر ساخته می‌شوند و می‌توان گفت و برای هر آشپزخانه‌ای بسیار مهم و ضروری هستند. 

 

سبد سوپرمارکتی یخچالی

 

سبدسوپرمارکتی متشکل از تعداد زیادی طبقه در داخل و در کابینت است که به بیرون چرخانده می‌شوند و به شما امکان را می‌دهند تا محتویات آن‌ها را به راحتی مرتب کنید. 

 

 

سبد سوپرمارکتی یخچالی

 

سبد سوپر مارکتی دیواری ثابت

 

متشکل از قفسه‌های ثابت داخل کابینت هستند که استفاده از این نوع سبد‌ها در آمریکا بسیار رایج است. بعضی مواد خشک و غیر قابل فاسد شدن که معمولا در بیرون از آشپزخانه نگهداری می‌شوند را می‌توان در این نوع سبدها و در داخل آشپزخانه نگهداری کرد و در نتیجه در صورت نیاز دسترسی به آن‌ها راحت تر و سریعتر شود.

 

سبد سوپرمارکتی دیواری ثابت

 

سبد سوپر مارکتی ریلی

 

قفسه‌ها بصورت ریلی خارج می‌شوند و این سبد‌ها، انبارهای مخصوص پخت و پز فوق العاده مناسب برای نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی شما در یخچال هستند. 

 

سبد سوپرمارکتی ریلی

 

سبد سوپر مارکتی کشویی

 

تقریبا مشابه سبد سوپر مارکتی ثابت است با این تفاوت که در داخل کابینت قفسه‌های متحرکی تعبیه شده است که بیرون کشیده شده و می‌توان به راحتی مواد داخل آن را خارج و استفاده کرد.

 

سبد سوپرمارکتی کشویی

 

قفسه ریلی

 

معمولا گرچه کابینت‌ها به یکدیگر می‌چسبند اما اغلب مواقع کنار یک یا دو کابینت آشپزخانه فضای خالی باقی می‌ماند، این قفسه‌ها را می‌توان در همین فضای کوچک نصب کرد و از فضای خالی موجود استفاده بهینه کرد. 

 

قفسه ریلی کابینت آشپزخانه

 

چهارپایه کشویی کابینت

 

این چهارپایه‌ها را می‌توان به صورت کشویی بیرون آورد و به بالای کابینت‌های دیواری دسترسی پیدار کرد. در واقع با نصب این چهارپایه می‌توان از فضای خالی در بالای کابینت دیواری هم استفاده کرد.

برای مشاهده میزناهار خوری دیواری اینجا را کلیک کنید!

 

چهار پایه کشویی کابینت

 

قفسه ریلی نگهداری ادویه

 

مشابه قفسه کشویی اما کوچک‌تر و باریک‌تر است. می‌دانیم ادویه‌ها برای هر آشپزخانه‌ای ضروری است و از آنجایی که تنوع ادویه‌‌ها بسیار زیاد است، دسترسی آسان به آن‌ها کار آشپزی را راحت‌تر می کند. بنابراین با  نصب این قفسه کشویی باریک در کنار ستون اجاق گاز یا در یک جزیره، امکان منظم شدن و دسترسی آسان به بطری‎‌ها و شیشه‌های ادویه، سرکه‌ها و روغن‌ها و سایر طعم دهنده‌های بطری فراهم می شود. این نکته قابل ذکر است که برای نگهداری ادویه می‌توان از کشو و یا دراور عمودی با چند قفسه که محل نگهداری ظروف ادویه هستند هم استفاده کرد.

 

قفسه نگهدارنده ادویه کابینت آشپزخانه

 

کشوهای بزرگ مخصوص نگهداری قابلمه 

 

از انجایی کا قابلمه‌ها سایز‌های استانداری دارند بنابریان از کشوهای بزرگ برای نگهداری قابلمه‌ها می‌توان استفاده کرد.

 

کشو بزرگ مخصوص نگهداری قابلمه کابینت آشپزخانه

 

سبد کنج کابینت یا کرنر

 

گاهی اوقات کابینت‌ها در فضای کنج و گوشه آشپزخانه نصب می‌شوند و به دلیل عمق زیاد معمولا به سختی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد بنابراین می‌توان با نصب سبد‌های ریلی و چرخشی متحرک که از کابینت‌ها بیرون می‌آیند و به راحتی امکان استفاده از بخش ‌های مختلف را فراهم می کند. این سبد‌ها به دو دسته لمن کرنرها و مجیک کرنر‌ها تقسیم می‌شوند که لمن کرنر‌ها کاملا از کابینت بیرون می‌آیند اما در مجیک کرنر‌ها  فقط سبد جلویی بیرون می‌آید.

 

لمن کرنر و مجیک کرنر کابینت آشپزخانه

 

ریل‌های جا حوله ای

 

از حوله‌ها برای تمیز کردن و جابجایی سینی‌های داغ استفاده می‌کنند. بنابراین یکی از لوازم مهم و ضروری در هر آشپزخانه‌ای حوله‌ها هستند، اما بعضی افراد دوست ندارند حوله‌ها در معرض دید باشند، در این صورت می‌توانند ازکابینت ریلی استفاده کنند که  فقط در مواقع نیاز بیرون می‌آید. 

 

اکسسوری ریل های کابینت آشپزخانه

 

سطل زباله 

 

از آنجایی که قرار دادن سطل زباله در فضای آشپزخانه جلوه خوشایندی ندارد و باعث بوی بد و آلودیگی داخل آشپزخانه می‌شود، بنابراین می‌شود محلی برای قراردادن سطل زباله تعبیه شود.این سطل‌ها می‌توانند در اندازه‌ها، ساختار و شکل‌های یک قلو تا چند قلو که به صورت کشویی، ریلی یا چرخشی بیرون می‌آیند ساخته شوند. بعنوان مثال برای نگهداری دو مخزن زباله ریل‌های کشویی طراحی شده اند که با استفاده از این دو مخزن جدا می‌توان زباله‌های تر و خشک را تفکبک کرد و عمل بازیافت را به راحتی انجام داد. معمولا فضای کابینت مورد نیاز برای این نوع کابینت ریلی 18 یا 21 اینچ است.  یکی از مزیت‌های استفاده از سطل های زباله ریلی جلوگیری از آسیب رسیدن به کابینت های روکش چوبی از طریق شیرابه های زباله است.

 

اکسسوری سطل زباله کابینت آشپزخانه

 

فضای ذخیره‌سازی باز

 

بعضی ظروف و وسایل مانند بشقاب، میوه و سبزیجات نیاز است که همیشه در دسترس باشند. در اینطور موارد می‌توان از طراحی خاص در کابینت ها استفاده کرد.

 

مراحل رنگ کردن کابینت‌های آشپزخانه خود را مشاهده کنید!

 

اکسسوری فضای ذخیره سازی کابینت آشپزخانه

 

پایه سینی

 

 بعضی وسایل مانند ماهی‌تابه‌ها، سینی‌ها و تخته‌های برش به خاطر شکل خاص‌شان فضای زیادی را داخل کابینت‌ها اشغال می‌کنند. در این موارد می توان ازتقسیم کننده ها برای نگه داشتن وسایل بصورت قائم و مرتب استفاده کرد.این پایه‌ها معمولاً در کابینت 9 یا 12 اینچی کنار اجاق گاز قرار می گیرند.

 

اکسسوری استند سینی کابینت آشپزخانه

 

نظم دهنده

 

گیره‌های قابل تنظیم را می‌توانید به راحتی هر کجا که نیاز دارید قرار می‌دهید تا بتوانید همه بشقاب‌ها و کاسه‌های خود را به راحتی و بدون سرخوردن در محل خود نگه دارید و ظروف خود را سامان دهی و منظم کنید و در مواقع لازم به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

 

خرید کابینت با پایین‌ترین قیمت!

 

اکسسوری نظم دهنده کابینت آشپزخانه

 

 

کشویی برای نگهداری چاقو‌ها

 

 کشوهای مخصوصی برای جداکردن چاقو‌ها وجود دارد که در اندازه های مختلف موجود است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کشویی برای نگهداری چاقوهای کابینت آشپزخانه

 

استند شوینده‌ها

 

 مواد شوینده معمولا در کابینت زیر سینک قرار می‌گیرند اما با  این کار فضای زیادی از کابینت شما اشغال می‌شود و از آنجایی که بعضی از شوینده‌ها خطرناک هستند و باید به دور از دسترس کودکان نگهداری شوند احتمال خراب‌کاری و ریختن شوینده‌ها هم وجود دارد. استند شوینده‌ها یک سبد استیل می‌باشد که در پشت درب کابینت نصب می‌شود و یکی از لوازم جانبی کابینت آشپزخانه بسیار جذاب است که شوینده‌ها را در یک جای مخصوص نگهداری می‌کند و در صورت نیاز برای تمیز کردن کابینت و غیره می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

استند و نگهدارنده سینی کابینت آشپزخانه