1. خانه
  2. >
  3. پنتری روم چیست؟ چند ایده‌ برای داشتن یک پنتری روم یا انبار مواد غذایی
پنتری روم چیست؟ چند ایده‌ برای داشتن یک پنتری روم یا انبار مواد غذایی
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/6/30



پنتری روم چیست؟ چند ایده‌ برای داشتن یک پنتری روم یا انبار مواد غذایی


انبار می‌تواند یک اتاق کاملاً جداگانه یا به عنوان بخشی از آشپزخانه شما برای ذخیره وسایل، کالاهای خشک، لوازم آشپزخانه و موارد دیگر باشد. خانه‌های مختلف ممکن است انبارهای متفاوتی داشته باشند و ایده‌های زیادی برای انبار وجود دارد که می‌تواند مواد غذایی شما را سازماندهی کند. همچنین می‌تواند چند قفسه در آشپزخانه باشد که برای نگهداری غذاهای بسته بندی شده، ادویه جات و سایر خوراکی هایی که در یخچال یا فریزر قرار ندارند استفاده ‌شود. در هر صورت، مرتب و منظم نگه داشتن انبار یا آشپزخانه به شما کمک می‌کند تا آنچه را که نیاز دارید را به آسانی پیدا کنید

پنتری روم یا انباری خانه، اتاقی است که از قرون وسطی به عنوان انبار غذا و نوشیدنی در هر خانه مورد استفاده قرار می‌گرفت. انبار اغلب مخفی ترین فضای خانه است و اتاقی که به عنوان فضایی فرعی برای آشپزخانه عمل می‌کند. ریشه کلمه "انبار" از اصطلاح قدیمی فرانسوی "paneterie" گرفته شده است که خود از " pain" فرانسوی به معنای نان، ریشه می‌گیرد.

 

انبار مواد غذایی

 

در اواخر قرون وسطی، خانوارها اتاقی داشتند که نان در آن نگهداری می‌شد و همچنین مکان‌های مشابهی برای نگهداری گوشت وجود داشت. از فردی که مسئول آن اتاق‌ها بود،(Pantler) یا همان متصدی خوراک خانه یاد می‌شد. 

همچنین در اواخر قرن نوزدهم بود که در خانه‌های انگلیسی و آمریکایی، انبارهایی در مجاورت آشپزخانه و اتاق ناهارخوری ساخته شد. در خانه‌های بزرگ در بریتانیا در دوران ویکتوریا، آبدارخانه‌ها، اتاق‌های جداگانه‌ای بودند که برای تهیه و تمیز کردن غذا اختصاص داده شده بودند.

آشپزخانه جایی بود که غذا آماده می‌شد و ظرفشویی در سینک چوبی با روکش سرب در انبار انجام می‌شد. گاهی از این اتاق برای برش گوشت خام و تمیز کردن ماهی نیز استفاده می‌شد. کابینت‌های چوبی بزرگ به عنوان انبار در برخی از خانه‌های طبقه متوسط مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در تابستان، این انبار‌ها درجه حرارت را چند درجه پایین‌تر از دمای خانه نگه می‌داشتند. تخم مرغ، کره، شیرینی و نان از آن دسته موادی بودند که در این انبار سرد نگهداری می‌شدند.

 

برای مشاهده لیست قیمت کابینت آشپزخانه آماده با نازلترین قیمت کلیک کنید!

 

یک اتاق کوچک، گنجه یا کابینت که معمولاً در آشپزخانه یا نزدیک آن قرار دارد و مخصوص نگهداری مواد غذایی و یا نگهداری وسایل آشپزخانه، وسایل آشپزی، ظروف چینی و... است. از آنجا که درجه حرارت انبار به طور معمول کنترل نمی شود، غذاهای ذخیره شده در انبار معمولاً غذاهایی مانند غلات، آرد و غذاهای کنسرو شده هستند که در قفسه  نگهداری می‌شوند.

 

انبار سرد به جای یخچاال

 

پنتری چیست؟

پنتری(pantry) فضای کوچکی از خانه و آشپزخانه به صورت انباری است که برای نگهداری وسایل و مواد مصرفی استفاده می‌شود. ظروف آشپزخانه یا مواد غذایی در پنتری نگهداری شده و معمولا پنتری به شکل طبقات در سایز‌های دلخواه ساخته می‌شوند. در واقع واژه پنتری از کلمه فرانسوی پن(pan)به معنای نان گرفته شده است. 

در اینجا چند ایده برای ساخت پنتری در آشپزخانه شما وجود دارد که با ذخیره فضا، به نظم دادن آشپزخانه شما کمک می‌کند.

 

چرا چوب اصلاح شده بهترین انتخاب برای کفپوش‌های چوبی است؟

 

انباری(پنتری) با پنجره کوچک 

این انبار با سازماندهی درست و نورپردازی خوب، این اتاق را بزرگ‌تر و جادار‌تر نشان می‌دهد.    

 

پنتری یا انبار با پنجره کوچک

 

انباری(پنتری) با درب 

ورودی این انبار با یک درب پوشیده می‌شود، تا شلوغی و آشفتگی‌های انبار را پنهان کند. برای زیباتر جلوه دادن این اتاق، اگر رنگ دیوار‌های آشپزخانه شما روشن است، از رنگ‌های تیره برای درب انبار استفاده کنید تا جلوه زیباتری داشته باشد.

 

پنتری روم یا انباری با درب

 

انبار پیشخدمت(پنتری با جزیره وسط)

وقتی می‌خواهید برای هر کدام از وسایل آشپزخانه خود جایی داشته باشید، این انبار کلاسیک و منظم با قفسه‌ها و کشوهایی سازماندهی شده، به کمک شما می آید. همچنین یک جزیره مرکزی برای کارهای آماده سازی و ظاهری زیبا در این اتاق تعبیه شده است.

 

برای مشاهده انواع مواد مورد استفاده در ساخت کابینت‌ها کلیک کنید!

 

انبار پیشخدمت یا پنتری روم با جزیره وسط

 

انبار(پنتری) زیرپله 

فضای زیر پله‌ها، فضایی مناسب برای تبدیل کردن به انبار مواد غذایی هستند. فقط کافیست که چند قفسه، یک درب و یک چراغ به آن اضافه کنید.

 

پنتری روم زیر پله

 

انبار مخفی(پنتری روم مخفی)

برای افرادی که ترجیح می‌دهند وسایل آشپزخانه خود را پنهان کنند، انبار مخفی ایده مناسبی است. یک درب معمولی کابینت می‌تواند به یک اتاق انبار واقعی منجر شود!

 

کابینت‌های باد کرده بر اثر آب خوردگی را چگونه تعمیر کنیم؟

 

انباری یا پنتری روم مخفی

 

اتاق شیشه‌ای 

این اتاق با دیوار‌هایی پوشیده از قفسه‌ها و درب شیشه ای مات، یکی دیگر از گزینه های مناسب برای شماست.

 

پنتری روم شیشه ای

 

دیوار قفسه بندی شده 

اگر به فضای زیادی نیاز دارید، کابینت را تا انتهای دیوار بکشید. استفاده از نردبان شیب‌دار برای کابینت‌ها سبک خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشد و همچنین به شما کمک می‌کند تا به وسایلی که در قفسه‌های بالایی هستند دسترسی پیدا کنید.

 

 

دیوار قفسه بندی شده نوعی پنتری روم

 

سبد نظم دهنده

کشوهای سبد نظم دهنده، برای محصولات فاسدشدنی که نباید در یخچال باشند مناسب است. پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و سیر. افزودن چند کشو آن‌ها را به صورت منظم ذخیره می‌کند.

 

سبد نظم دهنده نوعی پنتری

 

کابینت‌های کشویی عمق‌دار   

کابینت‌های عمیق می‌توانند وسایل بیشتری را در خود جای دهند، اما هنگام تلاش برای پیدا کردن یا بازیابی وسایل از پشت نیز ناراحت کننده است. کابینت‌های کشویی فضای ذخیره سازی مورد نیاز و دسترسی آسان به محتویات آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

کابینت های کشویی عمق دار

 

صندلی پنجره یا شاه نشین

یک گوشه راحت با یک صندلی یا یک صندلی پنجره‌ای اضافه کنید تا بتوانید نفس راحتی بکشید، کتاب بخوانید یا از نوشیدنی لذت ببرید.  

 

صندلی پنجره یا شاه نشین

 

کابینت پنتری

شما می‌توانید از کابینت به عنوان انبار استفاده کنید. این کابینت سطح کمتری از فضای آشپزخانه را می‌گیرد و برای آشپزخانه‌های کوچک ایده آل است.

 

کابینت پنتری

 

سبد سوپرمارکتی

سبد‌هایی در کابینت درنظر گرفته شده که در مصارف مختلف کاربرد دارد. شما می‌توانید از این سبد‌ها در ساخت کابینت‌های خود استفاده کنید.

 

سبد سوپر مارکتی