1. خانه
  2. >
  3. مقایسه و تفاوت بین جزیره و شبه جزیره(اپن) آشپزخانه+ جزئیات
مقایسه و تفاوت بین جزیره و شبه جزیره(اپن) آشپزخانه+ جزئیات
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/6/7



مقایسه و تفاوت بین جزیره و شبه جزیره(اپن) آشپزخانه+ جزئیات


ما نمی توانیم به خانه‌ای بدون آشپزخانه فکر کنیم. این مکان بیش از مکانی برای پخت و پز است. طراحی و چیدمان آن باید برای شما مناسب باشد. دو چیدمان محبوب که تاثیر زیادی بر ظاهر آشپزخانه دارد جزیره آشپزخانه در مقابل شبه جزیره(اپن) است. بنابراین، کدام را برای خانه خود انتخاب می کنید؟

در این مطلب ما یک مقایسه بین این دو را به شما ارائه می‌دهیم. به شما کمک می‌کند تا آشپزخانه‌‌ای را انتخاب کنید که مناسب‌تر باشد و از آشپزخانه شما در بهترین حالت استفاده کند.

در دهه 1970 اپن‌ها(شبه جزیره) بسیار محبوب بودند. این پیشخوان‌های عمود که یک سر آن به دیوار یا کابینت متصل است. دارای سه ضلع باز هستند. بهترین گزینه برای مرزبندی آشپزخانه از ناهارخوری بود. اپن‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب بودند و به آسانی آشپزخانه L شکل را به آشپزخانه U تبدیل می‌کردند.

سپس جزیره آشپزخانه(یک پیشخوان مستقل) مد شدند که از چهار طرف باز بودند. یک واحد جداگانه که به تنهایی در وسط آشپزخانه قرار داشت و به سرعت از این طرح مدرن و همه کاره استقبال شد زیرا طرحی بزرگتر و بازتر برای آشپزخانه بود، با اینکه کمی از فضای موجود برای عبور و مرور در آشپزخانه را اشغال می‌کرد اما با اضافه کردن سینک ظرفشویی و گاز مقدار زیادی فضای اضافی برای پیشخوان جلوه‌ای فوق مدرن و شیک بود.

حتی امروزه، مردم سراسر جهان دیدگاه های متفاوتی در مورد جزیره آشپزخانه در مقابل اپن دارند، اپن‌ها دوباره مد شده اند و به جای نمونه‌های معمولی U شکل، طرح‌های جدید ومختلف در دسترس هستند.

ما این دو را از نظر هفت پارامتر مقایسه کرده و سپس تفاوتهای آنها را خلاصه کرده ایم.

 

برای مشاهده لیست قیمت و خرید کابینت ارزان‌ قیمت کلیک کنید!

 

مقایسه محبوبیت بین جزیره و اپن آشپزخانه

جزیره آشپزخانه یکی از محبوب‌ترین عناصر طراحی جدید در آشپزخانه‌های مدرن است اما شبه جزیره‌ها یا همان اپن نسبت به جزیره‌ها قدیمی‌تر هستند و در دهه 1970 محبوبیت ویژه‌ای داشتند. امروزه بیشتر مردم به طرح‌های بزرگتر و بازتر علاقمند هستند. با این حال، اگر فضای کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از یک اپن به سبک مدرن‌تر و یا U شکل معمولی استفاده کنید.

 

مقایسه چیدمان بین جزیره و اپن آشپزخانه

با توجه به گفته انجمن ملی آشپزخانه و حمام(NKBA)، محورهای اصلی در آشپزخانه سینک، اجاق گاز و یخچال است که با هم مثلثی را برای آشپزخانه ایجاد می‌کنند. نحوه قرارگیری آن‌ها در رابطه با یکدیگر تاثیر زیادی در نحوه کار شما دارد. برای تنظیم ایده آل، مجموع فاصله بین هر یک از این موارد نباید بیش از 26 فوت باشد. علاوه بر این، فاصله هر یک از آن‌ها نباید کمتر از چهار پا یا بیشتر از نه پا باشد. بنابراین، هنگام نصب جزیره یا اپن، اطمینان حاصل کنید که این مثلث را مسدود نکنید. از آنجا که یک جزیره به شما امکان می‌دهد از هر چهار طرف به محل کار دسترسی داشته باشید، حرکت شما را در آشپزخانه آزاد می کند و افراد خانواده می‌توانند فعالیت‌های خود در آشپزخانه را بدون دخالت دیگران انجام دهند. چنین طرحی برای آشپزخانه های L و U شکل ایده آل است.

اپن‌ها برای آشپزخانه‌های کوچکتر مناسب هستند و به راحتی در طراحی آشپزخانه شکل می‌گیرند. ظاهر آشپزخانه L شکل شما را بهتر می‌کند و مرزی طبیعی بین آشپزخانه و ناهارخوری شما ایجاد می‌کند.

 

تفاوت اپن با جزیره از  نظر چیدمان

 

مقایسه فضای مورد نیاز برای جزیره و اپن آشپزخانه

با توجه به انجمن ملی آشپزخانه و حمام(NKBA)، یک جزیره برای عبور و مرور حداقل 36 اینچ فاصله از هر طرف و برای فضای کاری به 42 اینچ از هر طرف نیاز دارد. اگر یخچال، اجاق گاز یا ماشین ظرفشویی به سمت آن باز شود، ممکن است به فضای بیشتری نیاز داشته باشد. در واقع، این نیاز به فضا می‌تواند قرار دادن جزیره در یک آشپزخانه کوچک را تقریباً غیرممکن کند. یک راه حل خوب برای آشپزخانه‌های کوچک، اپن‌ها هستند. با این کار فضای مورد نیاز برای نصب آن کاهش می‌یابد و در این مورد نسبت به جزیره برتری دارد. بسته به فضای موجود، هر دو جزیره و اپن‌ها می‌توانند در اندازه‌های مختلف ساخته شوند.

 

فضای مورد نیاز برای جزیره در مقایسه با شبه جزیره

 

مقایسه طراحی بین جزیره و اپن آشپزخانه

 دو گزینه برای طراحی جزیره آشپزخانه وجود دارد. یکی این است که با سبک و ساختار بقیه آشپزخانه مطابقت داشته باشد تا ظاهری یکپارچه ایجاد کند. گزینه دیگر این است که از جزیره به عنوان یک قطعه متضاد در آشپزخانه استفاده کنید، رنگ و طرح متفاوتی را از بقیه اتاق انتخاب کنید. انتخاب‌ طرح برای اپن‌ها محدودتر است و بیشتر برای ترکیب با فضای آشپزخانه و کابینت‌های موجود برای ایجاد ظاهری یکپارچه طراحی می‌شود. 

 

 

مقایسه نصب بین جزیره و اپن آشپزخانه

از بسیاری جهات، نصب جزیره آشپزخانه و اپن مشابه است و هر دو باید توسط متخصصان انجام شوند. و حداقل به خدمات یک نجار و نصب کننده میز نیاز است. اگر قرار است سینک یا لوازم دیگری به آن‌ها اضافه شود، یک لوله کش و برقکار نیز باید درگیر شوند. 

اگر جزیره یا اپن در حین ساخت و ساز جدید نصب شده باشند، تقریبا شبیه هستند. لوله کشی و سیم کشی در اولین مراحل نصب انجام می‌شود به طوری که همه چیز برای قرار دادن ساختار کابینت و سایر امکانات رفاهی در مراحل اتمام آماده است. با این حال، اگر کار بازسازی آشپزخانه باشد، اپن آسان تر از این دو خواهد بود.

کابینت‌ها و سایر سازه‌ها را می‌توان بر روی ردیف موجود کابینت یا دیوار آشپزخانه ساخت. هرگونه سیم کشی الکتریکی ممکن است از طریق اپن به محل مورد نیاز برای لوازم خانگی یا پریزهای برق کشیده شود.

اگر در طول بازسازی جزیره‌ای اضافه شود، باید به درستی در فضای موجود قرار داده شود. در صورت افزودن لوازمی مانند سینک به اپن و لوله کشی باید اپن برش داده شود که کاری سخت است و هزینه زیادی دارد.

 

مقایسه بین جزیره  و شبه جزیره

 

مقایسه هزینه بین جزیره و اپن آشپزخانه

بیشتر افراد در طول بازسازی آشپزخانه خود جزایر یا اپن‌ها را اضافه می‌کنند، بنابراین باید جزیره یا اپن را با توجه به بودجه کلی بازسازی آشپزخانه اضافه کنیم. از آنجایی که برای نصب جزیره به چندین متخصص از جمله نجار، برقکار، لوله کشف و نصاب صفحه مورد نیاز است در نتیجه هر کدام دستمزدی دارند. 

برای یک اپن، هزینه متوسط همانند نصب کابینت‌های سفارشی را داریم و فقط به نیروی یک نجار، برقکار و نصب کننده میز نیاز داریم درنتیجه هزینه کار ما را کاهش می دهد. به طور کلی هزینه جزیره بیشتر از اپن است.

 

هزینه نصب اپن در مقایسه با جزیره

 

مقایسه ارزش فروش مجدد بین جزیره و اپن آشپزخانه

هنگام نصب جزیره آشپزخانه یا اپن به یاد داشته باشید که هیچکدام از آن‌ها هنگام بازگشت سرمایه برای خانه شما تفاوت قابل توجهی نخواهد داشت. ممکن است بر زیبایی خانه شما بیفزایند -جزیره‌ای که جلوه‌ای باز آشپزخانه می‌دهد و شبه جزیره(اپنی) که آن را کاربردی‌تر می‌کند- اما بر ارزش فروش مجدد ملک شما نمی‌افزاید. با این حال، یک جزیره در خریداران عصر جدید کمی محبوب‌تر است، بنابراین ممکن است به شما کمک کند خانه خود را سریعتر بفروشید.