1. خانه
  2. >
  3. استفاده از آهنربای چسب‌دار برای ساخت کابینت بدون دستگیره+مزایا و معایب
استفاده از آهنربای چسب‌دار برای ساخت کابینت بدون دستگیره+مزایا و معایب
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/5/23



استفاده از آهنربای چسب‌دار برای ساخت کابینت بدون دستگیره+مزایا و معایب


برای بستن درب کابینت‌های آشپزخانه و کشو‌ها می‌توانید از مگنت استفاده کنید که این امر سبب حذف دستگیره در درب‌های کابینت آشپزخانه و کشو‌ها می‌شود. آهن ربا یا مگنت با ایجاد یک فضای مغناطیسی باعث بسته شدن درب و کشو‌ها می‌شوند، معمولا مگنت‌ها از فولاد، پلاستیک و.. ساخته می‌شوند. کابینت‌های مگنتی در قسمت لبه کابینت دارای آهنربا هستند و زمانی که درب، نزدیک به بدنه کابینت‌ها می‌شود در اثر ربایش و جذب آهنرباهای ناهمنام درب کابینت بسته می‌شود.

این کابینت‌های بدون دستگیره در بازار به کابینت‌های مگنتی (Magnetic cabinet)معروف هستند. در حال حاضر سبک‌های نوین، جدید و کاربردی از این نوع کابینت‌ها در بازار موجود می‌باشد که به دلیل ساختار و ترکیب ساده از زیبایی خاصی برخوردارند. 

 

انواع مختلف آهن ربا چیست؟

 همه آهنرباها از عناصر یکسانی تشکیل نشده اند و بنابراین می توان بر اساس ترکیب و منبع مغناطیس، آن ها را به دسته‌های مختلف تقسیم کرد. آهنرباهای دائمی آهن رباهایی هستند که پس از مغناطیسی شدن خواص مغناطیس خود را حفظ می‌کنند. آهنرباهای موقت آهنرباهایی هستند که در صورت وجود میدان مغناطیسی، همانند آهنرباهای دائمی عمل می‌کنند، اما هنگامی که در میدان مغناطیسی نیستند خواص مغناطیس خود را از دست می‌دهند. از انواع آهنرباهای دائمی می‌توان به نئودیمیوم (neodymium magnets)، ساماریوم کبالت(Samarium Cobalt)، آلنیکو(Alnico)، سرامیک یا فریت(Ceramic or Ferrite) اشاره کرد.

 

برای خرید کابینت ارزان قیمت کلیک کنید!

 

آهنرباهای نئودیمیوم(neodymium magnets) چیست؟

این نوع آهنربا‌ها به علت قدرت بالایی که در ربایش و جذب دارند از جمله آهنرباهای قوی در جهان محسوب می‌شوند که حتی در کوچک ترین ابعاد هم تاثیرگذار هستند. از این آهنربا در ساخت درایو‌های دیسک سخت، دندان مصنوعی، پمپ‌های مغناطیسی، جواهرات و... استفاده می‌شود.

 

علت استفاده نکردن از آهنرباهای نئودیمیوم(neodymium magnets) در درب‌های کابینت چیست؟

این نوع آهنربا‌ها سخت و شکننده هستند و همین امر باعث ترک خوردن، خورد شدن و آسیب دیدن آن‌ها در اثر کوبیدن مکرر می‌شود.

 معایب استفاده از آهنربای نئودیمیوم در درب کابینت

 

آهنرباهای کاربردی مورد استفاده در درب کابینت

از جمله آهنرباهای کاربردی مورد استفاده در درب‌های کابینت به آهنرباهای دیسکی می‌توان اشاره کرد که در قسمت پشت آن‌ها چسب اعمال شده و به آهنرباهای چسب دار موسوم هستند. برخی از کابینت‌ها و کشو‌های معمولی آشپزخانه با استفاده از این روش کاربردی بسته می‌شوند.    

این آهنربا‌ها به صورت جفت‌های هماهنگ، هرکدام دارای پشتی چسبنده در یک سمت آهنربا هستند.

این جفت‌ها در قطب شمال روی یک آهنربا و در قطب جنوب در طرف دیگر آهنربا دارای چسب هستند. از این جفت‌های همسان استفاده می‌شود ‌تا آهنرباها یکدیگر را جذب کنند.

اکنون با جدا کردن پوشش از روی چسب آن را به گوشه داخلی کابینت متصل می‌کنیم و برای اطمینان از یک پیوند خوب حدود 10-15 ثانیه آن را نگه می‌داریم.

(توجه داشته باشید) قبل از اتصال آهنربا به سطح، کابینت‌ها را تمیز کنید، زیرا چربی روی سطوح از اتصال دقیق و محکم چسب بر روی کار جلوگیری می‌کند.

در مرحله بعد آهنربای دوم را به درستی و به صورتی که با آهنربای دیگر تراز باشد نصب می‌کنیم. برای انجام این کار آهنربای دوم را روی آهنربای اول قرار می‌دهیم چسب پشتی را جدا نموده و درب کابینت را می‌بندیم.درب را فشار میدهیم و برای 10-15 ثانیه بسته نگه میداریم تا یک اتصال محکم و خوب به دست آید.

همچنین از آهنرباهای استوانه‌ای می‌توان در سطوح نازک استفاده کرد که درون حفرات ایجاد شده بر روی چوب قرار می‌گیرند و به صورت مخفی باعث ربایش آهنربای دیگر و بسته شدن درب کابینت بدون ایجاد برآمدگی می‌شوند.

 

مراحل اتصال آهنربا به درب کابینت

 

مزایای کابینت های مگنتی:

 

یکی از مشکلات امروزه، خانه و آشپزخانه کوچک است بنابراین استفاده از کابینت‌های مگنتی که یکپارچه هستند باعث می‌شوند فضای آشپزخانه شما بزرگتر و مرتب تر جلوه داده شود.

ساده بودن ترکیب بندی این کابینت همیشه طرفداران خود را داشته و دارد.

 

مزایای کابینت بدون دستگیره

 

 

معایب کابینت‌های مگنتی:

 

 گاهی اوقات فنر‌ها و آهنربا‌های این نوع کابینت دچار نقص فنی شده و در باز و بسته شدن درب کابینت ها اختلال ایجاد می‌کنند.به این صورت که درب کابینت‌ها بسته نمی‌شوند و یا بعد از بستن، کابینت به صورت کامل چفت نمی‌شوند.

در ارتباط با ساخت کابینت‌های مگنتی به وسیله آهنرباهای چسبی با توجه به احتمال اینکه کودکان شما بتوانند آهنرباها را از قسمت‌های پایین کابینت‌ها جدا کرده و در دهان خود بگذارند، ازچسباندن آن‌ها بر روی کابینت‌ها جدا خودداری کنید زیرا بلعیدن آهنربا می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی آن‌ها ایجاد کند.

 

برای مشاهده روش‌های محافظت از کابینت آشپزخانه در برابر آب خوردگی کلیک کنید!

 

معایب کابینت بدون دستگیره