1. خانه
  2. >
  3. بهترین چوب های رایج برای ساخت کابینت آشپزخانه کدامند ؟
با 5 تا از رایج ترین چوب ها در ساخت کابینت آشپزخانه آشنا شوید؟
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/2/27



بهترین چوب های رایج برای ساخت کابینت آشپزخانه کدامند ؟


با شما هستیم با معرفی 5 نوع از بهترین چوب‌ها که در ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می‌شوند، دوست دارید بدانید چه چوبی برای کابینت آشپزخانه شما مناسب‌تر است ؟

 

چوب درخت بلوط (Oak)

درختان بلوط معمولا در سراسر جهان یافت می‌شوند، یکی از منابع اصلی درختان بلوط در ایران، جنگل‌های زاگرس در استان لرستان می‌باشد. علاوه بر سهولت در عیب یابی و لکه گیری، دوام این نوع چوب نیز بسیار بالا است، به همین دلایل است که این نوع چوب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت کابینت تمام چوبی در آشپزخانه محسوب می‌شود.

 

معمولا رنگ چوب‌های بلوط از قهوه‌ای روشن شروع می‌شود تا قهوه‌ای برنز، با این حال اصلا نگران نباشید چرا که شما می‌توانید هر رنگی که دوست دارید به این چوب بزنید و کابینت‌هایی با رنگ‌های متنوع داشته باشید، بدون اینکه نگران از دست دادن ساختار اصلی چوب باشید.

 

کابینت آشپزخانه ساخته شده از چوب درخت بلوط

 

چوب درخت گیلاس (Cherry)

گران‌ترین چوب بین پنج چوب رایج در ساخت کابینت را بهتر بشناسید؟ چوب درخت گیلاس

برخلاف چوب بلوط، چوب‌های گیلاس نرم‌تر و متنوع‌تر هستند، همین نرمی سبب شده تا کار با این چوب نسبت به چوب بلوط آسان‌تر شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع چوب را می‌توان تغییر رنگ آن از رنگ قرمز روشن به قرمز پررنگ بعد از گذشت زمان، تحت تاثیر تابش نور خورشید دانست. 

چوب گیلاس با توجه به رنگ قرمز طبیعی، جلوه خاص و منحصر به فردی به آشپزخانه می‌دهد.

 

کابینت آشپزخانه ساخته شده از چوب درخت گیلاس

 

چوب درخت گردوی آمریکایی (Hickory)

یکی از با دوام‌ترین چوب‌های استفاده شده برای ساخت کابینت را می‌توان چوب درخت گردوی آمریکایی دانست. در واقع این نوع چوب محکم‌ترین چوب در میان انواع چوب برای ساخت کابینت آشپزخانه است.

این چوب به طور طبیعی دارای رگه‌های تصادفی است، که به زیبایی هرچه بیشتر این چوب کمک می‌کند.

 

برای خرید زیرسینکی بدنه فلزی درب چوبی ارزان قیمت کلیک کنید!

کابینت آشپزخانه ساخته شده از چوب درخت گردوی آمریکایی

 

چوب درخت کاج (Pine)

می‌توان گفت که چوب کاج کم هزینه‌ ترین انتخاب برای ساخت کابینت آشپزخانه تمام چوبی در میان 5 مورد از رایج‌ترین چوب‌ها برای ساخت کابینت است.

اگر به دنبال این هستید که آشپزخانه‌ای با حال و هوای سنتی، و روستایی داشته باشید، چوب کاج این حس را برای شما برآورده می‌سازد. رنگ چوب کاج معمولا روشن است، اما شما می‌توانید چوب کاج را به هررنگی که دوست دارید، درآورید. 

تنها عیب کابینت‌های چوبی از جنس کاج را می‌توان، مستعد بودن این چوب نسبت به خراشیدگی دانست. پس در نگهداری آن باید دقت کافی را داشته باشید.

 

کابینت آشپزخانه ساخته شده از چوب درخت کاج

 

چوب درخت افرا (Maple)

افرا چوب دیگری است که در ساخت کابینت با کیفیت عالی استفاده می‌شود. چوب افرا را می‌توانید به هر رنگی که دوست داشتید در آورید بدون اینکه نگران از دست دادن جلوه ی طبیعی چوب باشید.

می‌توان گفت که چوب افرا در آسیا مقرون به صرفه ترین انتخاب برای ساخت کابینت باشد. چرا که چوب افرا در آسیا به وفور یافت می‌شود، به همین دلیل قیمت تمام شده آن پایین است.

 

 

کابینت آشپزخانه ساخته شده از چوب درخت افرا

 

آیا کابینت تمام چوبی انتخاب درستی برای آشپزخانه شماست؟

کابینت‌های تمام چوبی، با دوام هستند و حسی برگرفته شده از روح طبیعت را برای آشپزخانه شما به ارمغان می‌آورند. اما باید دقت داشت که همیشه بهترین انتخاب کابینت تمام چوبی نیست، چرا که برای مثال در مناطقی که رطوبت بالا است، احتمال تاب برداشتن کابینت‌های شما بسیار بالا است. پس در اینجاست که کابینت‌های دیگری همچون کابینت آماده فلزی، کابینت آماده ممبران و کابینت آماده هایگلاس می‌تواند انتخاب‌های مناسب تری باشند.