1. خانه
  2. >
  3. ایده‌هایی برای ایجاد طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک+تصاویر
ایده‌هایی برای ایجاد طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک+تصاویر
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/8/5



ایده‌هایی برای ایجاد طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک+تصاویر


یک آشپزخانه روستیک گرما و جذابیت خاصی دارد و وقتی نوبت به ایجاد این ظاهر دنج در قلب خانه می‌رسد، ایده‌های زیادی برای تزئین آشپزخانه مانند تیرهای چوبی قدیمی، کابینت‌های رنگ‌شده، میزهای فارم و کف ناهموار وجود دارد. این سبک کلاسیک حسی غیررسمی و جذاب را به هر خانه‌ای، چه در شهر و چه در حومه شهر، می‌بخشد و هم در فضاهای کوچک و هم در خانه‌های بزرگ به همان اندازه شیک به نظر می‌رسد.

در ادامه، ما ایده‌های زیادی را برای ایجاد یک آشپزخانه روستیک(روستایی) و در عین حال امروزی که هیچ شباهتی به آشپزخانه مادربزرگ شما ندارد(یا شاید هم باشد) آورده‌ایم.

 

از مواد ساده و بی تکلف در آشپزخانه روستیک خود استفاده کنید.

 

در آشپزخانه روستیک مصالح، سقف، کف و دیوارها معمولا ظاهری "قدیمی" دارند. سقف‌های طاقدار یا سقفی با تیرهای آشکار، تاثیر زیادی در ایجاد این نوع آشپزخانه دارند. کف‌های موزاییک یا کف‌های پارکت شده و چوبی نیز مناسب این سبک آشپزخانه می‌باشند. در نهایت، دیوارهای ساخته شده از ترکیب سنگ و چوب می‌توانند نقش بزرگی در آشپزخانه مدرن روستیک داشته باشند.

 

استفاده از سقف با تیرهای آشکار در سبک روستیک

 

استفاده از چوب طبیعی و خام در آشپزخانه روستیک

 

میز غذا خوری استفاده شده در این نوع آشپزخانه‌ها می‌تواند از چوب طبیعی و خام باشد یا به رنگ چوب طبیعی باشد. مبلمان کاج رنگ آمیزی شده به رنگ سبز نعنایی یا سفید هم، مد روز است. آشپزخانه روستیک سفید یک گزینه مطمئن است که گرمای چوب را با روشنایی و عملکرد سفید ترکیب می‌کند. علاوه بر این، هرگز از مد نمی‌افتد.

 

استفاده از چوب طبیعی در سبک روستیک

 

هود، اجاق گاز و سینک ظرفشویی بتنی در سبک روستیک

 

استفاده از هودهای بتنی، اجاق گازهای صنعتی و سینک‌های سنگی با ابعاد بزرگ که شبیه آبگیرها هستند در آشپزخانه‌های روستیک باب است. در آشپزخانه روستیک، محل کار - برای آماده سازی، پخت و شستشو - مهم است.

 

استفاده از هود بتنی در سبک روستیک

 

میزهای پیشخوان ساخته شده از سنگ در سبک روستیک

 

میز پیشخوان نقش اساسی در آشپزخانه ایفا می‌کند. میزهایی از جنس سنگ مرمر، گرانیت یا سیمان صیقلی وجود دارد که در آشپزخانه بعنوان پیشخوان و حتی میز ناهار خوری استفاده می‌شوند. این میزهای گرد و سنگین که از قدیم وجود داشته از نقاط امن خانه در هنگام زلزله هم محسوب می‌شوند. میز‌ها و پیشخوان‌های سنگی برای ایجاد آشپزخانه‌های مدرن روستیک و آشپزخانه‌های روستیک سفید ایده آل هستند.

کابینت‌های چوبی و میزهای سنگی را با تیرهای سقفی نمایان، دیوارهای آجری و نورپردازی مناسب ترکیب کنید تا آشپزخانه روستیک آرامش بخش را تکمیل کنید.

 

میز پیشخوان ساخته شده از سنک در سبک روستیک

 

استفاده از بعضی وسایل قدیمی در سبک روستیک

 

هنگام تزئین یک آشپزخانه روستیک، می‌توانید از میراث خانوادگی که به شما منتقل شده یا قطعاتی را که در یک بازار فروش یا حراج برداشته اید، استفاده کنید. عناصری را انتخاب کنید که سن آن‌ها را نشان دهد. تیرهای چوبی ناهموار و کف تخته سنگ به این آشپزخانه ظاهری روستایی می‌بخشد. 

 

استفاده از وسایل قدیمی در سبک روستیک

 

استفاده از جزئیات در دکوراسیون آشپزخانه روستیک

 

برای رسیدن به سبک روستیک می‌‌توان جزئیات کوچک و اشیاء تزئینی آشپزخانه را تغییر داد. به طور مثال ‌می‌توان از چند صندلی حصیری دورمیز غذا خوری و سپس چند چراغ سقفی ساخته شده از سفال در بالای میز استفاده کرد. در آشپزخانه‌های روستیک کاربرد بر زیبایی برتری دارد .

 

مشاهده لیست قیمت و خرید کابینت‌های آماده

 

نورپردازی آشپزخانه روستیک

 

فانوس‌های بزرگ، لامپ‌های شمعدانی کلاسیک و روشنایی لامپ رشته‌ای به سبک صنعتی، همگی می‌توانند در یک آشپزخانه روستیک به خوبی کار کنند. به دنبال نورپردازی ساخته شده از موادی مانند مس، چوب احیا شده و آهن فرفورژه باشید - و برای نور بیشتر درمحیط، حتما یک سوئیچ کم نور قرار دهید.

 

نورپزدازی آشپزخانه سبک روستیک

 

رنگ‌‌های مورد استفاده در آشپزخانه روستیک

 

در این نوع آشپزخانه‌ها بیشتر رنگ‌های طبیعی، رنگ‌‌های خنثی و تند استفاده می‌شود. مانند خامه‌ای، کرم حصیری و رنگ‌های خاکی از قبیل خرمایی، قهوه‌ای مایل به زرد، قرمز قهوه ای، زرد سبز، زرد طبیعی و نارنجی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید نباید از پالت رنگی روشن در این نوع سبک آشپزخانه استفاده کرد. 

 

رنگ های مورد استفاده در سبک آشپزخانه روستیک

 

استفاده از قفسه‌های باز در سبک روستیک

 

از آنجایی که امروزه قفسه بندی باز در آشپزخانه‌ها بسیار محبوب است، به راحتی می‌توان آن را به عنوان یک مکمل مدرن برای طراحی آشپزخانه در نظر گرفت – اما در واقع یکی از قدیمی ترین روش‌های ذخیره سازی است. از قفسه‌های باز ساخته شده از چوب طبیعی برای نمایش وسایل ضروری روزمره که هم مفید و هم زیبا هستند استفاده کنید. قفسه‌بندی با براکت‌های قابل مشاهده سنتی‌تر است، در حالی که قفسه‌های شناور(همانطور که در اینجا مشاهده می‌شود) یک پیچ و تاب مدرن به ارمغان می‌آورند.

 

از چه مواردی در آشپزخانه سبک روستیک نباید استفاده کرد؟

 

پرداخت‌های بسیار صیقلی مانند کروم

دکور و جزئیات ظریف

پلاستیک قالب‌گیری شده و سایر مواد کاملاً ساخته دست بشر

 

سخن پایانی

 

با استفاده از گلدان‌های چدنی و مسی، فرش مسطح یا گلیم فرش با رنگ‌‌‌‌های خاکی و نورپردازی ملایم به آشپزخانه روستایی خود کمک کنید تا راحتی و گرمای خاصی داشته باشند.  تاکید در آشپزخانه روستایی بر سادگی و جذابیت خانه است. حتی زمانی که عناصر جدید و به روز استفاده می‌کنید.