1. خانه
  2. >
  3. تاریخچه مبلمان چسترفیلد چیست؟و آن را چه کسی بوجود آورد؟
تاریخچه مبلمان چسترفیلد چیست؟و آن را چه کسی بوجود آورد؟
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/6/24



تاریخچه مبلمان چسترفیلد چیست؟و آن را چه کسی بوجود آورد؟


مبلمان چسترفیلد(Chesterfield) ریشه بریتانیایی دارند، مشهورترین آن‌ها چرم قهوه‌ای خوشرنگ و گران قیمت است که از قرن‌های گذشته وجود داشته است اما همچنان از نظر سبک و عملکرد مورد توجه می‌باشد یکی از موارد مدرن است.

مبل چسترفیلد یکی از شناخته شده‌ترین مبلمان در جهان است. تقریباً به هر مکانی در سراسر جهان سفر کنید، احتمال زیادی وجود دارد که در لابی هتل، دفاتر و خانه‌های مختلف با این مبلمان روبرو شوید. 

 

چه کسی مبل چسترفیلد(the fourth Earl of Chesterfield) را بوجود آورد؟

 

هیچ سندی برای تایید مطالب وجود ندارد اما گفته می‌شود که این سبک در ابتدا توسط لرد فیلیپ استنهاپ، چهارمین ارل چسترفیلد (1694-1773)، که مبل نام خود را از او گرفت‌، سفارش داده است. ارل جایی برای نشستن می‌خواست که چین و چروک در کت و شلوار خود نیفتد، بنابراین او از یک صنعتگر محلی استفاده کرد تا راه حلی ارائه دهد. نتیجه نهایی این کمیسیون، پیشرو مبل چسترفیلد بود. اگر این داستان صحت داشته باشد، خاستگاه ارل چسترفیلد مطمئناً با یک مبتکر مطابقت داشت. ارل نویسنده و سیاستمدار تحسین برانگیز و همچنین یکی افراد اشراف ثروتمند بریتانیا بود. او همچنین به طور گسترده‌ای به عنوان طراح در عصر خود شناخته می‌شد(کسی که به دنبال جدیدترین مد و استایل بود).

 

برای مشاهده ده غول برتر صنعت مبلمان در جهان کلیک کنید!

 

تصویر1 خانه ارل در 1760 را نشان می‌دهد که در سال 1752 ساخته شده است. او تا زمان مرگش در 1773 در آنجا اقامت داشت. این باعث می‌شود که زادگاه احتمالی اولین چسترفیلد باشد. این خانه متأسفانه، در سال 1937 تخریب شد.

 

چگونه مبلمان چستر فیلد در سراسر جهان محبوب شد؟

 

اگر از خود می‌پرسید که چگونه این مبل به جهش جهانی تبدیل شد، مهم است که داستان دوم را در مورد ارل بدانید که نحوه شروع این روند را توضیح می‌دهد. گفته می‌شود که ارل، ساقی خود را صدا کرد و به او گفت "به آقای دایرولز صندلی بده". ساقی این را به این معنا تفسیر کرد که چسترفیلد باید به خادم ارل، سلیمان دایرولز، منتقل شود تا برای آخرین دیدار از پدرخوانده اش به آنجا برود. سلیمان (دیپلمات)، آن را به خانه خود منتقل کرده و برای بازدیدکنندگان خود به نمایش گذاشت. در محل جدید خود، مبل بسیار مورد تحسین قرار گرفت، تا جایی که بسیاری از مهمانان نسخه‌هایی از آن ساختند و اینگونه بود که چسترفیلد به خانه‌های طبقه بالای انگلیس راه پیدا کرد.

 

4 سبک برتر، زیبا و کاربردی برای مبلمان کاربردی!

 

چسترفیلد اولیه با موهای اسب پرشده بود و برای نگه داشتن آن از تافتینگ استفاده می‌شد. آن‌ها همچنین سیستم تعلیق نداشتند، بنابراین نشستن روی صندلی‌ها بسیار سفت و سخت‌تر می‌شد. علاوه بر این، دکمه‌های روی این قطعات اولیه از چرم سخت تر ساخته شده بود و در صورت عدم وجود فنر، در پشت و پاهای هر کسی که برای مدت طولانی روی آن‌ها می‌نشست، کنده می‌شد. یک نظریه نشان می‌دهد که این طرح با دکمه سخت اختراع ارل است‌، او آرزو داشت یک مبل داشته باشد که بازدیدکنندگان ناخواسته را از نشستن و انتظار طولانی مدت برای تماشاگران منصرف کند.

دکمه‌ها، که به ویژگی بارز چسترفیلد معاصر تبدیل شده است، تا دوران ویکتوریا با خیال راحت اضافه نمی‌شد. به همین ترتیب، فنر‌های حلقوی استفاده شده در تعلیق مبل، تا سال 1828(نه سال قبل از به سلطنت رسیدن ملکه ویکتوریا) ثبت اختراع دریافت نکردند. هنگامی که این دو ویژگی معرفی شد، راحتی مبل به میزان خیلی زیادی افزایش یافت و یک جهش بزرگ به سمت قطعات دنجی که در دوران مدرن به آن عادت کرده بودیم انجام داد. 

با محبوبیت بیشتر، چسترفیلد به خانه بسیاری از خانواده‌های ثروتمند راه پیدا کرد، جایی که رواج گسترده‌ای وجود داشت که مبل‌هایی با روکش مخمل یا چرم مجلل با دکوراسیونی بزرگ که آن‌ها را احاطه کرده بود، روکش کرده بودند. این دو ماده هنوز هم تا به امروز محبوب هستند و به عنوان بخشی از ظاهر اصلی چسترفیلد شناخته شده اند.

مبل‌های چسترفیلد همچنین در کلوپ‌های وایت White's (در حدود 1693) و کارتلن کلوپ Carlton Club (در حدود 1832) محیطی راحت را برای نشستن و مکالمه با نفوذترین مردان شهر فراهم کرد. این کلوپ‌های منحصر به فرد در زندگی روزمره افراد ثروتمند نقش مهمی ایفا کردند و مکانی را برای استراحت، صرف غذا و معاشرت در اختیار آن‌ها قرار دادند. مبل‌های چسترفیلد در همه این مکان‌ها به طور برجسته ظاهر شده‌اند و به انتخاب طبیعی طراحان داخلی تبدیل شده است. هنوز می‌‎توانید از برخی از کلوپ‌هایی که تا به امروز قوی هستند دیدن کنید و مبلمان چستر را ببینید. وجود قطعات اصلی چسترفیلد گواهی بر محبوبیت و دوام آن‌ها است.

 

مشاهده لیست قیمت و خرید کابینت های پیش ساخته با نازلترین قیمت کلیک کنید!

 

چگونه مبلمان چسترفیلد در سراسر جهان محبوب شد؟

 

بین اواخر قرن 16 و اوایل قرن 18، بریتانیا شروع به ادعای قلمروها و مستعمرات بیشتری در سراسر جهان کرد و امپراتوری بریتانیا را تشکیل داد. در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، امپراتوری به اوج خود رسید و تقریباً یک چهارم جمعیت جهان تحت سلطه آن بودند. با گسترش مرزها، انگلیسی‌ها جامعه و مدهای خود را با خود همراه کردند و ارزش‌های خود را به بقیه جهان صادر کردند.

هر کجا که انگلیسی‌ها رفتند، مبلمان مورد علاقه خود، از جمله چسترفیلد را با خود بردند و به زودی در کشور‌های مختلف از جمله کانادا، هند و استرالیا هم به عنوان یک نماد سبک جهانی شناخته شد. یک مثال خوب برای این مورد در کانادا است، جایی که این سبک آنقدر رایج بود که اصطلاح "چسترفیلد" برای توصیف مبل با هر سبکی استفاده می‌شد، حتی اگر کاملاً با چسترفیلد واقعی متفاوت بود. این کلمه امروزه هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگرچه انتظار می‌رود که در نهایت در فرهنگ لغت با کلمه محبوب آمریکایی "نیمکت" جایگزین شود.

 

برای خرید مبلمان چستر ارزان قیمت کلیک کنید!

 

امپراتوری بریتانیا در دهه 1920 به اوج خود رسید و چسترفیلد به طورچشمگیری خود را در نقاط دورتر قلمرو تثبیت کرده بود. امپراتوری پس از پایان جنگ جهانی دوم سقوط کرد و بسیاری از مستعمرات در سال‌های پس از آن استقلال یافتند. با وجود این، چسترفیلد آنقدر مورد علاقه بود که با وجود کنارگذاشتن کنترل کنندگان آن از سوی سازندگانش، همچنان به محبوبیت خود افزود. مبل برای طراحان سراسر جهان با لوکس و با کیفیت همراه بود و همچنان در رستوران‌ها، بارها، ادارات و بسیاری از مکان‌های دیگر که نیاز به کلاس داشت، ظاهر می‌شد.

 

مبلمان مدرن چسترفیلد

 

چسترفیلد زمانی از وسایلی بود که فقط افراد ثروتمند می‌توانستند از آن استفاده کنند، اما اکنون با تغییر مد، مبل چسترفیلد در هر طبقه‌ای قابل استفاده است و ظاهر کلاسیک آن تقریباً می‌تواند با هر سبک دکوراسیون سنتی یا مدرن سازگار باشد. اما بطور کلی می‌توان گفت یکی از مبلمان است که هرگز از مد نمی‌افتد.

چگونه خودمان کابینت‌هایمان را رنگ کنیم؟

 

تصویر مبل مدرن چستر فیلد

 

برای هر کسی که در حال حاضر چسترفیلد خرید می‌کند، گزینه‌های زیادی وجود دارد از چرم‌های قدیمی گرفته تا پارچه‌های کتانی و پشمی. همچنین می‌توانید طرح‌های متنوعی را پیدا کنید که با نیازهای خانه شما مطابقت داشته باشد- به عنوان مثال، اگر فضای کوچکی دارید، مبل‌های گوشه‌ای وجود دارند که به خوبی در اتاق شما قرار می ‌گیرند و فضای بیشتری را برای کف باقی می‌گذارند.

درمجموعه ما، تیم متخصصان مبلمان چسترفیلد را با کیفیت تولید می‌کنند. همه قطعات ما به صورت دستی در کارگاه ما ساخته می‌شوند.

 

برای مشاهده مزایا و معایب کابینت هایگلاس کلیک کنید!

 

مبلمان مدرن چستر فیلد