1. خانه
  2. >
  3. تفاوت کابینت پیش‌ساخته یا آماده با کابینت سفارشی در چیست ؟ + جزئیات
تفاوتی کابینت آماده و کابینت سفارشی در چیست ؟
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1400/2/15



تفاوت کابینت پیش‌ساخته یا آماده با کابینت سفارشی در چیست ؟ + جزئیات


زمانی که صحبت از به روز رسانی خانه به میان می آید محبوبترین اتاقی که باید به آن پرداخته شود آشپزخانه است. یک آشپزخانه به روز با تمام ویژگی های مدرن، زندگی در خانه شما را لذت بخش و فروش آن را نیز راحت می کند. وقتی صحبت از پروژه بازسازی خانه به میان می آید، بازسازی آشپزخانه اغلب با یکی از بالاتریت قیمت ها ارائه می شود.

آشپزخانه قلب خانه ی شما است و کابینت شما چیزی است که آن را کاربردی می کند. در واقع انتخاب کابینت توسط شما بر هزینه، کاربرد، کیفیت و ظاهر کلی آشپزخانه شما تاثیر میگذارد. زمانی که به مرحله نصب می رسید به این معنی است که بازسازی آشپزخانه شما رو به اتمام است، نصب کابینت آشپزخانه کار بزرگی است. اما چگونه می توانید بهترین نتیجه را از نصب کابینت آشپزخانه خود بگیرید؟ زمانی که به نکات مربوط به نصب و انتخاب نوع کابینت مناسب آشپزخانه توجه کنید. به طور کلی می توان از دو نوع کابینت آماده و سفارشی برای آشپزخانه استفاده کرد. انتخاب بین کابینت های آماده و سفارشی برای طراحی مجدد آشپزخانه یک تصمیم مهم است به این دلیل که انتخاب هر کدام از آن ها باعث می شود کابینت آشپزخانه شما تا سال ها تغییر نکند.کابینت های شما یکی از مهمترین انتخاب هایی هستند که می توانید داشته باشید زیرا نه تنها فضایی هستند که وسایلی که با آن ها آشپزی می کنید در آن قرار می گیرد بلکه بیشتر فضای دیوار آشپزخانه را نیز اشغال می کنند. برای اینکه انتخاب درست تری داشته باشید به بررسی ویژگی های هر دو توجه کنید.

 

مقایسه کابینت آماده و سفارشی

 

کابینت آماده

 

اندازه

 

کابینت های آماده در یک کارخانه با اندازه و سبک خاصی که از قبل تعیین شده ساخته می شوند. بنابراین آن ها به گونه ای ساخته می شوند که در فضاهای استاندارد به عنوان واحد های مستقل مناسب باشند. اگر محیط آشپزخانه شما نیاز به کابینت با اندازه ای غیر از اندازه های استاندارد دارد می توان با خرید کابینت آماده مقداری از فضا را پر کرد سپس می توان برای فضای باقی مانده کابینت به صورت تیکه کاری یا سفارشی تهیه کرد.

 

نصب

 

منحصر به فرد ترین ویژگی کابینت های آماده این است که می توانند در زمان نصب صرفه جویی کنند زیرا کابینت های آماده پس از رسیدن آماده نصب هستند و به راحتی در محل قرار می گیرند. شما می توانید به ساده ترین روش ها و بدون نیاز به ابزارهای خاص کابینت های خود را نصب کنید و هزینه نصب آن را در جیب خود پس انداز کنید.یکی دیگر از ویژگی های کابینت آماده این است که آن ها از بقیه کابینت ها جدا می شوند بنابراین در نصب نسبت به کابینت های سفارشی برتری دارند. همچنین می توان آن ها را به صورت مجزا در پارکینگ، انباری، باغ و یا حمام نیز قرار داد.کابینت های آماده به دلیل اینکه از قبل مونتاژ شده اند اندازه های دقیق تری به شما می دهند همچنین می توانید با تجسم اینکه هر کابینت در کجا قرار می گیرد چیدمان کاربردی تر و زیباتری در آشپزخانه خود داشته باشید.

 

کیفیت

 

معمولا تولید انبوه منجر به عدم کیفیت می شود. محصولاتی که به صورت انبوه تولید می شوند از کیفیت پایین تری برخوردار هستند در نتیجه محصولی با کیفیت پایین تر تولید می شود که مستعد مشکلاتی از قبیل طول عمر و دوام می شود. در نتیجه باید در خرید کابینت آماده دقت کنید و از فروشگاه های معتبر کابینت آماده تهیه کنید. کابینت های آماده اگر از فروشگاه های معتبر خریداری شوند معمولا از مواد محکم و بادوامی ساخته می شوند در نتیجه در مراحل نصب احتمال آسیب دیدگی آن ها کم است.

 

زمان تحویل

 

کابینت های آماده زود تر از هر کابینت دیگری به خانه شما می رسند زیرا از قبل مونتاژ شده اند. این نوع کابینت را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید و ظرف مدت زمان یک تا دو هفته تحویل بگیرید. اگر می خواهید به سرعت آشپزخانه خود را برای مثلا یک اتفاق قریب الوقوع به روز کنید کابینت آماده گزینه مناسب تری است.

 

قیمت

 

از آن جایی که کابینت های آماده هیچ ارتباطی با فرآیند کابینت سفارشی ندارند در نتیجه ارزان تر از کابینت های سفارشی هستند. در واقع آن ها مقرون به صرفه ترین نوع کابینت هستند. 

 

ویژگی های کابینت آماده

 

کابینت سفارشی

 

اندازه

 

کابینت های سفارشی قادر به مطابقت با هر مشخصاتی هستند و هر محیط را با هر اندازه ای پوشش می دهند.

 

نصب

 

نصب کابینت یکی از نگرانی های صاحبان خانه می باشد. اگر کابینت های سفارشی را انتخاب کرده اید قطعا باید یک فرد متخصص برای شما مراحل نصب را انجام دهد.

 

زمان تحویل

 

کابینت های سفارشی طولانی ترین زمان تولید و تحویل را دارند. اگر در یک برنامه فشرده هستید و می خواهید کابینت های خود را در اسرع وقت نصب کنید کابینت های سفارشی گزینه مناسبی برای شما نیستند. تحویل کابینت های سفارشی می تواند از 6 تا 10 هفته یا خیلی بیشتر طول بکشد.

 

کیفیت

 

اگر چه کابینت های سفارشی معمولا طول عمر بالاتری دارند اما پیدا کردن قطعات مناسب برای تعمیر آن ها می تواند دشوار باشد.

 

قیمت

 

خرید یک مجموعه کامل از کابینت آشپزخانه ممکن است کمی گران به نظر برسد. سفارشی سازی همیشه با خود هزینه اضافی دارد به همین خاطر کابینت سفارشی گران ترین نوع کابینت است. کابینت های سفارشی در مقایسه با سایر کابینت ها هزینه بیشتری خواهند داشت زیرا ساخت آن ها هزینه بیشتری دارد. یک کابینت ساز، کابینت های سفارشی را با دست و مطابق مشخصات شما می سازد. این موضوع در مقایسه با فرآیند تولیدی که در آن چندین طرح کابینت یکسان بارها و بارها به کار برده می شود زمان بیشتری می برد. مواد اولیه برای کابینت های سفارشی نیز به طور بالقوه هزینه بیشتری نسبت به کابینت های آماده با همان اندازه دارد.

 

ویژگی های کابینت سفارشی

 

مقایسه

در نهایت نمی توان گفت کدام یک از این دو نسبت به دیگری برتری دارند زیرا هر خرید با توجه به نوع نیاز، شرایط اقتصادی، سلیقه و سبک آشپزخانه هر شخص انجام می شود.