1. خانه
  2. >
  3. چگونه خودمان کابینت آشپزخانه را نصب کنیم؟+تصاویر
چگونه خودمان کابینت آشپزخانه را نصب کنیم؟+تصاویر
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1401/4/23



چگونه خودمان کابینت آشپزخانه را نصب کنیم؟+تصاویر


به روز رسانی آشپزخانه یکی از بهترین راه ها برای افزایش ارزش خانه شما است. تغییر کابینت می تواند ظاهر و حس آشپزخانه شما را کاملا احیا کند. کابینت های آشپزخانه اغلب برای قرار دادن مجموعه ی وسیعی از اقلام مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها باید مواد لازم برای پخت و پز، لوازم خانگی، کتاب آشپزی و بسیاری از چیز های دیگر را در خود نگه دارند. آشپزخانه ای که به خوبی سازمان دهی شده باشد در نهایت ظاهر بسیار بهتری نسبت به یک آشپزخانه درهم و برهم خواهد داشت.

قطعا نصب کابینت آشپزخانه برای شما هزینه بر خواهد بود اما با یادگیری نحوه نصب آن می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و به ظاهر مورد نظر خود برسید. درست است که نصب کابینت آشپزخانه یک پروژه بزرگ است اما با این حال توسط دستورالعمل های واضح، زمان کافی و ابزار استاندارد می توانید خودتان این کار را انجام دهید اما قبل از این که از خانه بیرون بروید و کابینت بخرید مهم است که فضا را آماده کرده و اندازه گیری های دقیق را انجام دهید.

 

اقدامات قبل از خرید و نصب کابینت

 

در صورتی که مشکلاتی در مورد دیوارها و کف آشپزخانه وجود دارد آن ها را اصلاح کنید.

 

تعمیر دیوار پشت کابینت

 

اگر قصد تعویض کفپوش های خود را دارید بسته به ترجیح شما این کار را می توان قبل یا بعد از نصب کابینت انجام داد اما به خاطر داشته باشید که اگر ابتدا کفپوش ها را نصب می کنید آن ها را به درستی بپوشانید تا آسیب کمتری به آن ها برسد.

 

نصب کفپوش آشپزخانه

 

هنگامی که فضا آماده شد با دقت اندازه گیری های خود را انجام دهید. اگر قرار نیست تغییری در کابینت های خود ایجاد کنید می توانید به سادگی از کابینت های قدیمی به عنوان یک راهنما استفاده کنید. فراموش نکنید که هنگام اندازه گیری وسایلی ماننده اجاق گاز، یخچال و هود را در نظر بگیرید. همچنین قرار دادن وسایلی از این قبیل در جای مناسب و اندازه گیری اطراف آن ها به عنوان نقطه مرجع می تواند مفید باشد با این حال اگر در اندازه گیری دچار مشکل شدید کابینت فروشی ها معمولا شخصی(نصابانی) را در اختیار دارند که در تبدیل اندازه گیری ها و طرح های ذهنی شما به کابینت های واقعی کمک می کنند. در دسترس داشتن فردی با تجربه برای اطمینان از اینکه دقیقا به آنچه می خواهید می رسید می تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال یک فضای 120 سانتی می تواند به یک کابینت 120 سانتی یا دو کابینت 60 سانتی و یا ترکیبی از دو کابینت 80 و 40 سانتی نیاز داشته باشد. همه ی این ها به نیاز های خاص شما بستگی دارد و یک متخصص می تواند به شما کمک کند تا با گزینه های قابل اجرا برای آشپزخانه خود آشنا شوید.

 

اندازه گیری کابینت آشپزخانه

 

زمانی که کابینت هایتان رسید بسته بندی آن ها را باز کنید و هر قطعه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اندازه، رنگ و سبک درستی را سفارش داده اید. اگر کابینت آماده یا از پیش مونتاژ شده سفارش داده اید مطمئن شوید که تمامی قطعات بهم متصل شده اند.

 

مشاهده قیمت کابینت آماده!

 

بسته بندی کابینت

 

هنگام تعویض وسایل و کار بر روی دیوار ها همیشه کار خود را با قطع برق و آب شروع کنید زیرا حتی چیزی به سادگی و کوچکی یک پیچ در دیوار می تواند منجر به برق گرفتگی هنگام برخورد با سیم های برق دار در دیوار شود.

 

کدام کابینت را ابتدا نصب کنیم؟

 

این که ابتدا کابینت های زمینی را نصب کنید یا هوایی بستگی به راحتی شما دارد اما اگر کابینت های هوایی را قبل از کابینت های زمینی نصب کنید در فرآیند نصب به آن ها آسیب کمتری خواهد رسید. کابینت های زمینی کابینت هایی هستند که روی زمین قرار می گیرند و سینک و گاز روی آن ها قرار می گیرد اما کابینت های هوایی به دیوار متصل می شوند و بسته به نیاز صاحب خانه ممکن است با سقف مطابقت داشته باشند و یا بین کابینت ها و سقف فاصله وجود داشته باشد.

 

ابتدا کابینت زمینی را نصب کنیم یا هوایی؟

 

نحوه نصب کابینت

 

اگر کابینت های قبلی در آشپزخانه هستند ابتدا آن ها را خارج کنید. از بسته بودن فلکه آب و گاز اطمینان حاصل کنید. پس از برداشتن کابینت های قدیمی، محل را برای کابینت های جدید آماده کنید. دیوار ها را با تعمیر هر سوراخ روی آن صاف کرده و در مرحله بعد چند لایه رنگ روی آن ناحیه اعمال کنید. از آنجایی که با گذشت زمان هر خانه مقداری نشست می کند در نتیجه کف آن شیب ملایمی می گیرد. برای اطمینان از یک نصب ایمن باید نقطه مرتفع کف را پیدا کرده و نصب را از آن نقطه شروع کنید زیرا قراردادن گیره و تکه های چوب در قسمت زیر کابینت ها ساده تر از برش زدن مجدد آن ها نسبت به سطح زمین است. اگر کابینت شما تا سقف امتداد پیدا می کند همین کار را برای سقف نیز انجام دهید.

 

قرار دادن تکه چوب برای تراز شدن کابینت

 

 قبل از نصب کابینت ها برای سبک کردن آن ها و جلوگیری از آسیب تمامی درها، کشوها و قفسه ها را از بدنه جدا کنید.

 

خارج کردن کشوها و ودرب ها

 

طبق استاندارد موجود فاصله بین کابینت های زمینی و هوایی 60 سانتی متر می باشد برای ایجاد یک خط مرجع که کار شما را در نصب کابینت های هوایی راحت کند ابتدا کابینت های زمینی را اندازه گیری کرده و ارتفاع آن ها را با عدد 60 جمع کنید. عدد به دست آمده نقطه شروع کابینت های هوایی شما می باشد حال می توانید با ایجاد یک خط مرجع روی دیوار که قسمت پایین کابینت های هوایی شما روی آن قرار گیرد نصب کابینت های هوایی را شروع کنید. قبل از شروع کابینت ها را تراز کنید زیرا بسته به اینکه قدمت منزل مسکونی شما چقدر است ممکن است سطوح ناهموار باشند. کابینت ها را بدون کمک نصب نکنید حتی اگر فکر می کنید به اندازه کافی قوی هستید. دو روش رایج برای چسباندن کابینت های بالایی به دیوار وجود دارد که می توان به نصب گیره فرانسوی و پیچ کردن ساده در قسمت پشت کابینت ها اشاره کرد. در صورتی که کار نصب کابینت ها را به تنهایی انجام می دهید گیره فرانسوی به شما این امکان را می دهد که کابینت ها را به دیوار آویزان کنید. اما این گیره تنها زمانی قابل استفاده است که قصد دارید بین کابینت هایتان و دیوار فاصله وجود داشته باشد. اما اگر نیروی کمکی دارید ساده ترین راه برای محکم کردن کابینت ها این است که از پشت کابینت ها را به گل میخ بزنید. برای این کار از تعداد پیچ های زیادی استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که کابینت ها در جای خود محکم شده اند حتی زمانی که پر از وسایل و ظروف سنگین آشپزخانه هستند.

 

ایجاد خط مرجع برای کابینت های هوایی

 

اکنون که کابینت های هوایی در سر جای خود قرار گرفتند زمان آن رسیده است که به سراغ کابینت های زمینی بروید. نصب کابینت های زمینی آسان تر است زیرا مجبور به نگه داشتن کابینت ها در هوا نیستید. هنگام نصب کابینت های زمینی قبل از اینکه کابینت ها را به دیوار بچسبانید چیدمان مورد نظر را شبیه سازی کنید. در صورتی که پشت کابینت های شما برش نخورده و بسته است با چیدمان تمام کابینت ها به غیر از کابینت سینک این کار را انجام دهید زیرا برای قرار دادن این کابینت ابتدا باید اندازه لوله کشی را در نظر بگیرید و به پشت کابینت منتقل کنید سپس با مته مجهز به اره سوراخ دار یا اره مویی پشت سینک را سوراخ کرده و سپس بر سر جای خود بگذارید اما امروزه اکثر کابینت سازان پشت کابینت های پیش ساخته را طوری طراحی می کنند که مشتریان برای نصب کابینت نیاز به ابزار خاصی نداشته باشند به همین خاطر است که پشت کابینت سینک را برش می زنند و یا کاملا به صورت باز روانه بازار می کنند. کابینت های خود را بعد از نصب نگاه کنید، هنگامی که از نتیجه راضی شدید کابینت ها را با استفاده از گیره های ماشه ای بهم بچسبانید و آن ها را به یکدیگر پیچ کنید. 

 

اتصال کابینت ها به یکدیگر