1. خانه
  2. >
  3. ایده‌هایی برای پوشش و تزئین دیوار آشپزخانه+تصاویرومزایا
ایده‌هایی برای پوشش و تزئین دیوار آشپزخانه+تصاویرومزایا
ایسنتاگرام کابینت آماده و حاضری ارینب
فیسبوک کابینت اماده آشپزخانه ارینب
آپارات کابینت اماده و حاضری ارینب

1401/2/27



ایده‌هایی برای پوشش و تزئین دیوار آشپزخانه+تصاویرومزایا


در گذشته مردم برای پوشش دیوار آشپزخانه بیشتر از کاشی‌ها استفاده می‌کردند اما بسیاری از آشپزخانه‌ها فاقد سیستم تهویه بودند و از آنجایی که رطوبت روی سطوح سرد می‌نشیند، در نتیجه باکتری‌ها روی کاشی‌ها تجمع می‌کردند و باعث ایجاد کپک می‌شدند. با گذشت زمان برای رفع این مشکل، پوشش‌های متفاوتی برای دیوار آشپزخانه ایجاد شد.

این پوشش‌ها برای کسانی مناسب است که به دنبال زندگی آسان هستند و نمی‌توانند زمان زیادی را برای تمیز کردن آشپزخانه خود صرف کنند. آن‌ها یک سطح بهداشتی را فراهم می‌کنند که به راحتی تمیز می‌شود. از این پوشش‌های متفاوت برای دیوار آشپزخانه می‌توان به کاشی‌های سرامیکی با سیستم تهویه مناسب، چوب، کاغذ دیواری‌های روکش‌شده، اکریلیک و پلاستیک اشاره کرد.

 

قبل از تصمیم گیری در مورد انوع پوشش دیوار، چندین سوال وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

 

می خواهید از چه رنگی در آشپزخانه استفاده کنید؟

آیا هزینه آن برای شما مناسب است؟

میزان مقاومت آن در برابر ساییدگی چقدر باشد؟

آیا خودتان می‌توانید آن را نصب کنید یا نیاز به یک فرد ماهر دارید؟ 

طراحی دیوار تأثیر زیادی بر سبک آشپزخانه دارد. برای اینکه انتخاب برای شما آسان شود، 7 طرح و متریال مختلف شرح داده شده تا به شما در طراحی دیوار آشپزخانه کمک کند.

 

چه دیوارپوشی برای آشپزخانه شما مناسب است؟

 

انواع متریال برای پوشش و تزئین دیوار

 

رنگ آمیزی

 

اگر می‌خواهید یک آشپزخانه رنگی داشته باشید، می توانید از رنگ‌های پلاستیکی و اکریلیک برای دیوار آشپزخانه استفاده کنید. این رنگ ها ضد آب و بادوام هستند، سریع خشک می شوند و تمیز کردن آن‌ها آسان است بنابراین برای استفاده در آشپزخانه ایده آل هستند. بسیاری از رنگ های مدرن حاوی مواد ضد کپک هستند که گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه به شمار می‌آیند و فواید بسیاری دارند. شما می توانید از رنگ خردلی پلاستیکی استفاده کنید این رنگ گرم و اشتها آور است و برای آشپزخانه مناسب می‌باشد.

 

چه رنگی برای دیوارپوش آشپزخانه مناسب است؟

 

پانل سنگی

 

پانل‌های سنگی ساخته شده از سنگ طبیعی و مصنوعی گزینه‌های متفاوتی برای آشپزخانه‌ها هستند. مونتاژ این سنگ‌ها بسیار آسان است زیرا از قبل صورت می‌گیرد و ظاهر آن‌ها به شکل مربع می‌باشد. به علت داشتن پایه‌هایی که با یک شبکه فایبرگلاس تقویت شده است سنگ‌ها از هم جدا نمی‌شوند و دارای مقاومت قابل قبولی هستند.

 

میزان مقاومت پانل های سنگی

 

سنگ طبیعی

 

دیوارهایی از جنس گرانیت، تخته سنگ، سنگ مرمر، ماسه سنگ، سنگ طبیعی و کوارتز در آشپزخانه بسیار محبوب هستند، زیرا نگهداری از آن‌ها آسان است، دارای دوام بالایی هستند و جلوه ای اصیل و رمانتیک دارند. در این مورد به شما توصیه می‌کنیم که نصب این گونه صفحات سنگی را به افراد حرفه ای بسپارید.

 

نصب پوشش سنگ طبیعی به چه شکل است؟

 

کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری‌ در گذشته به عنوان پوشش برای دیوار در آشپزخانه‌ مورد استفاده قرار نمی‌گرفت اما اکنون جایگزین مناسب و زیبایی برای ظاهر سنتی دیوار آشپزخانه می‌باشد. امروزه کاغذ دیواری‌هایی را می‌یابید که سطح آن‌ها دارای جنس خاصی است، بادوام هستند، در برابر رطوبت مقاومت مناسبی دارند و تمیز کردن آن‌ها آسان است. نکته مهمی که در مورد کاغذ دیواری وجود دارد این است که طیف وسیعی از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین این نوع روکش را می‌توان با قرنیزهای سرامیکی یا چوبی برای قسمت‌های خاصی از آشپزخانه و در کنار اجاق گاز ترکیب کرد.

 

استفاده از کاغذ دیواری به عنوان دیوارپوش

 

پوشش وینیل

 

اگر به دنبال یک دیوارپوش ساده و مقرون به صرفه برای آشپزخانه خود هستید، می‌توانید صفحات وینیل را انتخاب کنید. برچسب‌های وینیل به راحتی قابل نصب هستند، نگهداری آنها آسان است و با هر توان مالی می توانید آنها را تهیه کنید تا آشپزخانه‌ای مطابق میل و سلیقه خودتان داشته باشید.

 

وینیل گزینه ای ارزان قیمت برای آشپزخانه

 

پوشش چوب

 

پوشش چوب باعث می‌شود آشپزخانه طبیعی و گرم به نظر برسد اما این پوشش نسبت به رطوبت بسیار حساس است. بنابراین، اگر تصمیم به استفاده از پوشش دیواری چوبی در آشپزخانه دارید، باید از یک متخصص در این زمینه استفاده کنید تا آن‌ها را برای شما نصب کند. همچنین بهتر است که به طور منظم پوشش دیوار چوبی را روغن‌کاری کنید تا در برابر رطوبت موجود در آشپزخانه محافظت شود.

 

دیوارپوش چوب به چه شکل است؟

برای خرید کابینت پیش ساخته و مشاهده قیمت‌ها کلیک کنید!

 

کاشی سرامیک

 

 در صورتی که آشپزخانه شما دارای سیستم تهویه مناسبی باشد کاشی‌های سرامیکی هنوز هم پوشش بسیار محبوبی برای دیوارهای آشپزخانه هستند زیرا مراقبت و شست‌وشوی آن‌ها آسان است. علاوه بر این، کاشی‌های آشپزخانه تقریباً تنوع زیادی از طرح‌ها، رنگ‌ها و اشکال را دارا هستند به طوری که برای هر آشپزخانه‌ای مطمئناً کاشی مناسب آن پیدا خواهد شد.

 

تنوع سرامیک آشپزخانه به چه صورت است؟

 

شیشه

 

روکش دیوار شیشه‌ای پوشش نسبتا جدیدی است. این پوشش از پاشیدن مواد غذایی در حین آشپزی بر دیوار آشپزخانه شما محافظت می‌کند و در عین حال زیبا و شیک به نظر می‌رسد. می‌توانید روکش‌های رنگی یا حتی طرح‌دار را برای دیوار آشپزخانه انتخاب کنید تا در زیر این پوشش قرار گیرد و در عرض چند ثانیه فضای آشپزخانه را کاملاً تغییر دهد. این پوشش در حالی که به راحتی تمیز می‌شود در برابر لکه‌ها نیز مقاوم است.

 

کاربرد پوشش شیشه ای در آشپزخانه

 

فولاد ضد زنگ

 

فولاد ضد زنگ به عنوان یک گزینه روکش دیوار آشپزخانه نسبتا کمیاب است اما مزایای بسیاری زیادی نسبت به سایر پوشش‌ها دارد. این پوشش در برابر حرارت مقاوم است، به راحتی تمیز می شود، شیک و زیبا به نظر می‌رسد و در عین حال بهداشتی نیز باقی می‌ماند. اگر شما عاشق یک ظاهر بروز هستید، این گزینه می‌تواند برای آشپزخانه شما مناسب باشد.

 

مزایای پوشش ضدزنگ چیست؟

 

در انتخاب دیوارپوش آشپزخانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

بدون شک سبک آشپزخانه شما در انتخاب نوع پوشش دیوارهای آن نقش بسزایی دارد. برای انتخاب هر کدام از پوشش‌های موجود در بازار ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که آیا پوششی که مد نظر دارید با سبک آشپزخانه شما مطابقت دارد یا خیر؟ علاوه بر این، از آنجایی که آشپزخانه جایی است که بخار، چربی و سایر مواد باقی مانده از پخت و پز جذب سطوح آن می شود، مواد انتخاب شده برای روکش یا پوشش دیوار باید شرایطی مانند مقاوم بودن در برابر حرارت، قابل شستشو بودن و نگهداری آسان را داشته باشند. انتخاب دیوارپوش مناسب می تواند به زیبایی آشپزخانه کمک کند و ظاهر دلخواه شما را بر آن اعمال کند همچنین آن را به محلی عالی برای معاشرت خانواده هنگام تهیه غذا تبدیل کند.